YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Kalite fonksiyon yayılımı: Hava yolu sektörü üzerine bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kısa, Tuğba
dc.date.accessioned 2021-12-08T08:27:05Z
dc.date.available 2021-12-08T08:27:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12013
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Günümüzde artan rekabet koşullarına uyum sağlayabilmek için firmaların, müşteri istek ve ihtiyaçlarını en doğru şekilde belirlemesi ve bu beklentilere en kısa sürede yanıt vermek için uygun stratejiler üretmesi önem kazanmıştır. Müşteri sesinin firmaya iletilmesi, üretilen ürün veya hizmetin müşteri ihtiyaçlarına cevap vermesi ve kaynak israfının önlenmesi için toplam kalite yönetiminin bir parçası olan Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY), gün geçtikçe önem kazanan bir sistemdir. Kalite Fonksiyon Yayılımı; müşteri isteklerini, beklentilerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurup bunları tasarım hedeflerine dönüştüren ve buna göre ürünün tasarım ve teknik özelliklerini belirlemede kullanılan, odak noktasında müşterilerin bulunduğu bir ürün ya da hizmet planlama, iyileştirme ve geliştirme yöntemidir. Çalışmada Türk ve yabancı menşeli hava yolu firmaları, bu ulaşım şeklini kullanan yolcular tarafından anket yolu ile değerlendirilmiştir. Anket sonuçlarına göre, KFY çerçevesinde kalite evi oluşturularak firmalar, müşteri beklentilerine cevap vermeleri açısından karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre firmalara, müşteri tatminini artırmaya yönelik tavsiyelerde bulunulmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Kalite en_US
dc.subject Kalite fonksiyon yayılımı en_US
dc.subject Müşteri istekleri en_US
dc.subject Hava yolu taşımacılığı en_US
dc.title Kalite fonksiyon yayılımı: Hava yolu sektörü üzerine bir uygulama en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster