YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Çevresel çalkantı, teknolojik öğrenme ve firma performansı ilişkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Mavuş, Ayşenur
dc.date.accessioned 2021-12-08T11:56:47Z
dc.date.available 2021-12-08T11:56:47Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12026
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Teknolojik öğrenme süreçleri üzerine yapılan çalışmalar zamanla artmasına rağmen çevresel çalkantı perspektifinden incelenen çalışmalar hemen hemen yok denecek kadar azdır. Çevresel çalkantının piyasa koşulları üzerinde oluşturmuş olduğu zararlı etkiler firmalar açısından endişe uyandırıcı bir durum oluşturmakla birlikte firmaları yenilik yapmaya zorlamaktadır. Çevresel çalkantı firmalar için belirsizlik, karmaşıklık, değişim ve öngörememe gibi durumlar oluşturmaktadır. Çevresel çalkantının piyasa üzerine gerçekleşen etkilerinden biri müşterilerde tercih değişikliği şeklinde gözlemlenirken diğeri ise teknolojideki ilerleme hızı ile birlikte oluşturduğu teknolojideki değişimi ifade etmektedir. Tüm bu oluşan olumsuz etkilerden teknolojik öğrenme süreçleri ile başa çıkılabileceği öngörülmektedir. Böylelikle tehdit olarak algılanan olumsuzluklar fırsata dönüşecek ve firma performansına katkı sağlayacaktır. Çalışmanın amacı; çevresel çalkantı, teknolojik öğrenme ve firma performansı arasındaki ilişkiyi ampirik olarak araştırmaktadır. Bu kapsamda 1880’den günümüze kurulmuş olan çeşitli endüstri kolları arasında faaliyet gösteren örgütlerden 246 alt-orta-üst düzey yönetici üzerinden elde edilen veriler doğrultusunda bir araştırma yapılmıştır. Yapılan araştırmada önerilen modeldeki değişkenler arası ilişkiler incelenmiştir. Bu bağlamda; araştırılan ilişkiler eşliğinde ortaya çıkan sonuç 1) teknolojik çalkantının teknolojik öğrenmeyi teşvik edici rol üstlendiği tespit edilmiş olup teknolojik çalkantı ile teknolojik öğrenme arasında ve 2) teknolojik öğrenme ile firma performansı arasında pozitif ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmanın en ilgi çekici yanı ise; teknolojik öğrenmenin teknolojik çalkantı ve firma performansı arasındaki ilişkide aracı rol oynamasının ortaya çıkması olmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Pazar çalkantısı en_US
dc.subject Teknolojik çalkantı en_US
dc.subject Öğrenme en_US
dc.subject Teknolojik öğrenme en_US
dc.subject Firma performansı en_US
dc.title Çevresel çalkantı, teknolojik öğrenme ve firma performansı ilişkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster