dc.description.abstract |
Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de sürdürülebilirliğe yönelik artan farkındalıkla
birlikte, şirketlerin sürdürülebilir birer aktör oldukları izlenimini verme çabaları
artmıştır. Bu amaç doğrultusunda finansal performanslarının yanı sıra sosyal ve
çevresel alanlardaki performanslarını da paydaşlarıyla paylaşan şirketler,
sürdürülebilirlik raporlarında sundukları olumlu ve olumsuz performans verilerini
dengede tutmaya çalışmaktadırlar. Bu noktada, izlenim yönetimi, işletme
paydaşlarının şirketlerin performanslarına yönelik algısını etkilemede kullanılan
önemli bir taktikler bütünüdür ve sürdürülebilirlik raporlarında kullanılan grafikler
şirket paydaşlarıyla olan iletişimde performansla ilgili mesajları etkili bir biçimde
ilettiğinden önemli bir izlenim yönetimi aracı olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu araştırmada, 2018 – 2019 yılı BİST Sürdürülebilirlik Endeksinde yer alan
şirketlerden seçilen 49 şirketin sürdürülebilirlik raporlarında grafiklerin izlenim
yönetimi aracı olarak kullanımı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma yöntemi olarak
içerik analizi ile nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma bir araştırma yöntemi
seçilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, grafikler şirketlerin izlenim yönetimi
taktiklerinden iyileştirmeyi ve gizlemeyi gerçekleştirmede birer araç olarak
kullanılmaktadır. |
en_US |