YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İnternet haber sitelerinin tasarımında sanat yönetimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yavuz, Volkan
dc.date.accessioned 2021-12-14T08:38:11Z
dc.date.available 2021-12-14T08:38:11Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12074
dc.description Tez (Doktora) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Çağımızın en önemli medya mecraları arasına giren internet haber siteleri, sadece iletişim çalışmalarında değil sanat çalışmalarında da ele alınan önemli bir araçtır. Diğer medya araçlarının da bazı yapısal özelliklerini üzerinde barındıran internet haberciliği, masaüstü yayıncılığın da en gözde tasarım alanlarından birisi haline gelmiştir. Yayıncılık sürecinin geleneksel medya araçlarına göre oldukça kolay ve düşük maliyetli olması sebebiyle çok sayıda haber sitesi yayın hayatına girmiştir. Bu haber sitelerinin bazıları kurumsal bir yapıya sahipken çok sayıda haber sitesi de bireysel yürütülen çalışmalarla yayın hayatlarına devam etmektedir. Özellikle yazılı basının tirajlarının düşmesi ve bu düşüşte internet haberciliğinin büyük payının olması, reklam alanında da internet haberciliğinin önemli bir mecra olmasını sağlamıştır. Her geçen gün giderek artan sayıda insanın haber alma ihtiyacını karşıladığı internet haberciliğinin estetik yönü, bu çalışmanın özünü oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında internet haberciliğinin sanatsal yapısı, sanat yönetiminin varlığı üzerinden irdelenmiştir. Sanat yönetiminin internet haberciliğinde varlığı incelenmeden önce internet haberciliğinin işleyişi hususunda literatür araştırması yapılmıştır. Medya araçları, bunların işlevleri, internet haberciliğini oluşturan paradigmalar, internet haberciliğinin teknolojik ve sanatsal boyutu literatür bölümünde yer almıştır. Çalışmanın uygulama aşamasında ise bazı kurumsal haber siteleri seçilerek bunların tasarım yapıları incelenmiş ve denekler yardımıyla göz izleme teknolojisi kullanılarak haber sitelerinin tasarımlarının deneyimlenmesi sağlanmıştır. İnceleme kapsamına ele alınan haber sitelerinin yöneticileri ile görüşmeler de yapılarak tasarım departmanlarının yapıları hakkında bilgiler elde edilmiştir. Uygulama bölümünde elde edilen veriler ile örnek bir haber sitesi tasarımı yapılmış, bu tasarımın etkinliğinin tespiti için uzman görüşlerine yer verilmiştir. Aynı zamanda kurumsal bir haber sitesinin tasarım departmanı yapılanması modeli de oluşturularak bu yapılanma içinde sanat yönetmeninin konumu üzerinde durulmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject İnternet haberciliği en_US
dc.subject Yeni medya en_US
dc.subject Sanat yönetimi en_US
dc.subject Göz izleme en_US
dc.title İnternet haber sitelerinin tasarımında sanat yönetimi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster