YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Bilimin mahiyeti bağlamında : Collins'in Felsefelerin Sosyolojisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kalın, Yakup
dc.date.accessioned 2021-12-23T12:29:13Z
dc.date.available 2021-12-23T12:29:13Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12214
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015 en_US
dc.description.abstract Yirminci yüzyılda bilimin mahiyetine ilişkin süregelen tartışmalarda felsefi çevrelerde birbirinden farklılaşan başlıca üç yaklaşım geliştirilmiştir. Genel olarak Pozitivist, İzafi ve Marksist geleneklere bağlanan bu yaklaşımlar, bilimin toplumsal boyutlarını soruşturan bilim sosyolojisi geleneklerinin de teşekkülünü sağlamışlardır. Bilimin mahiyetini tespit için bu yaklaşımların müktesebatının zemin olarak kullanılacağı bu çalışmada, bilimin mahiyetine ilişkin süregelen tartışmalara yeni soluklar katmaya namzet bir çerçeveye sahip olan çatışmacı bilim teorisi incelenecektir. Collins'in Felsefelerin Sosyolojisi isimli çalışması bu teorinin temel kavramlarını, Doğu ve Batı felsefi geleneklerine uygulanış biçimini ihtiva etmektedir. Ayrıca bu çalışmanın bağlamını teşkil eden bilimin mahiyetine ilişkin soruşturmalara da uygulanabilecek bir kapsayıcılığa sahip olan çatışmacı bilim teorisinin sunulduğu bu eserin müspet ve menfi yönleri, alternatif yaklaşımlarla mukayese edilerek sunulacaktır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Bilimin mahiyeti en_US
dc.subject Bilim felsefesi en_US
dc.subject Bilim sosyolojisi en_US
dc.subject Bilim epistemolojisi en_US
dc.subject Bilimin özerkliği en_US
dc.subject Yerellik çatışma teorisi en_US
dc.subject Etkileşim merasimleri en_US
dc.subject Tabakalaşma en_US
dc.subject Epistemik ağlar en_US
dc.subject Makro yapı en_US
dc.subject Mikro yapı en_US
dc.title Bilimin mahiyeti bağlamında : Collins'in Felsefelerin Sosyolojisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster