dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı; İngilizce öğretmenlerinin KPSS ile ÖABS kavramlarına
ilişkin zihinlerinde yer alan algıları metaforlar aracılığıyla ortaya koymak ve
İngilizce öğretmenlerinin Kamu Personeli Seçme Sınavı ve Alan Bilgisi Sınavına
ilişkin görüşlerini tespit etmek ve daha sonra da elde edilen bulguları analiz edip
yorumlayarak olası sorunlara çözüm önerilerinde bulunmaktır. Bu amaçla
oluşturulan görüşme formu Türkiye’nin çeşitli fakültelerinden mezun olmuş ve 2013
KPSS ve ÖABS’ye giren İngilizce öğretmenlerine mail aracılığıyla ulaştırılmıştır.
Bu araştırma kapsamında İngilizce öğretmenlerinin "KPSS" ve “ÖABS” kavramına
ilişkin sahip oldukları metaforlar (zihinsel imgeler) incelenmiştir. Bu amaç için
katılımcılar tarafından “KPSS ... gibidir. Çünkü ...” ve “ÖABS ... gibidir, çünkü ...”
ibarelerini tamamlanmıştır. Ayrıca katılımcılara 5 adet açık uçlu soru yöneltilmiştir.
Veriler, nitel analizlerden içerik analizi ve betimsel analiz veri çözümleme teknikleri
kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırmanın bulgularına göre, katılımcılar tarafından KPSS kavramına ilişkin
kullandıkları metaforlarda öne çıkanlar; “At Yarışı, Kâbus, Karpuz Seçme, Maraton,
Ömür Törpüsü, Sırat Köprüsü. ÖABS kavramını yönelik ise “Elek, Meyve Seçme,
Samanlıkta İğne Aramak, Sürpriz Yumurta, Vitamin gibi metaforlar yaygındır. Açık
uçlu sorulara ilişkin tüm bulgular incelendiğinde, İngilizce öğretmenleri KPSS’nin
kendilerini psikolojik, sosyolojik ve fiziksel olarak yıprattığını ve tek başına yeterli
ve güvenilir bir ölçme sağlayamadığını vurgulamaktadır. İngilizce öğretmenleri alan
bilgisi sınavı ile bu eksikliğin ve olumsuzluğun büyük miktarda olmasa da giderildiği
ancak yeterli olmadığı ve bu yüzden alan bilgisi sınavında da bazı düzenlemelerin
yapılması gerektiği inancındadır. Ayrıca İngilizce öğretmenleri bu iki sınava ek
olarak da öğretmen adayı seçiminde çeşitli uygulamaların getirilmesinin nitelikli ve
donanımlı öğretmen seçimi için daha güvenilir ve geçerli sonuçlar doğuracağını
düşünmektedirler. |
en_US |