YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Lise öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizceye yönelik algıları üzerine olgubilim çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ercan-Niğdelioğlu, Hatice
dc.date.accessioned 2022-01-11T10:02:07Z
dc.date.available 2022-01-11T10:02:07Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12346
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018 en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı, lise öğrencilerinin "yabancı dil olarak İngilizce" kavramını nasıl algıladıklarını, yabancı dil olarak İngilizceye ilişkin algılarının cinsiyet, haftalık ders saati, okul türü ve yurtdışı deneyimi değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma deseni kullanılan araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul'da farklı devlet ve özel okullarda öğrenim gören ve İngilizce dersi almakta olan 400 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcıları 10. sınıf düzeyinden rastgele seçilmiştir. Nitel veriler kelime ilişkilendirme testi (KİT) aracılığıyla elde edilmiştir. KİT'ten elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. İlk aşamada öğrencilerden anahtar kavram ile ilişkili on kelime yazmaları; ikinci aşamada öğrencilerden anahtar kavramı cevap kelimeleriyle nasıl ilişkilendirdiklerini açıklamaları istenmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda 14 kategori oluşturulmuştur. Bu kategoriler turizm, olumsuz ifadeler, meslek, sosyal medya, İngilizce dersi, kültür sanat, olumlu ifadeler, sınavlar, üniversite, ünlü kişiler, yurt dışı ile ilgili kavramlar, sosyal hayat, sömürgecilik ve spor olarak isimlendirilmiştir. Öğrencilerin yabancı dil olarak İngilizceye yönelik algılarının farklılaştığı ve çeşitlilik gösterdiği ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin en çok seyahat, İngiltere, Amerika ve turist kavramlarıyla ilgili ifadeler kullandıkları saptanmıştır. Bununla birlikte öğrencilerin büyük bir kısmı yabancı dil olarak İngilizcenin evrensel, önemli ve gerekli olduğunu düşünmesine rağmen stresli, sıkıcı, zor ve karmaşık bir dil olduğunu belirtmişlerdir. Sonuç olarak, öğrencilerin farklı algıları göz önünde bulundurularak yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi için bazı önerilerde bulunulmaktadır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Algı en_US
dc.subject Algıyı etkileyen faktörler en_US
dc.subject Türkiye'de yabancı dil olarak İngilizce en_US
dc.subject Bilişsel kuramlar en_US
dc.title Lise öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizceye yönelik algıları üzerine olgubilim çalışması en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster