YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Ortaokul 7. sınıf Türkçe dersinde uygulanan Storyline yönteminin başarıya ve tutuma etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sarı, Tülay
dc.date.accessioned 2022-01-14T07:54:01Z
dc.date.available 2022-01-14T07:54:01Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12386
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Eğitimde yapılandırmacı anlayışın benimsenmesi ile birlikte eğitimde yeni öğretim yöntem ve teknikleri geliştirme çalışmaları da başlamıştır. Storyline yöntemi de 1980’li yıllarda İskoçya’da öğretmen eğitimleri sırasında ortaya çıkmıştır. Storyline yöntemi bir öykü ekseninde ilerleyerek eğitim faaliyetlerinde öğrenciyi merkeze alan, farklı grup çalışmaları ile yürütülen, öğrencinin derste aktif olarak problem çözmesine katkıda bulunan bir öğretim yöntemidir. Bu araştırmada Ortaokul 7. sınıflarda Storyline yöntemine dayalı olarak işlenen Türkçe derslerinin öğrencilerin Türkçe becerileri üzerindeki başarılarına ve tutumlarına olan etkileri araştırılmaktadır. Araştırmada şu sorulara yanıt aranmaktadır: Türkçe derslerinde Storyline yöntemi uygulanan deney grubu ile bu yöntemin uygulanmadığı kontrol grubu arasında dinleme, okuma, konuşma, yazma becerileri ile Türkçe dersine yönelik tutumları arasında ön test ve son test sonuçları arasında anlamlı bir farklılık var mıdır? Araştırmada ön test son test kontrol gruplu seçkisiz desen kullanılmıştır. Araştırma İstanbul ilinde bir devlet okulunda yer alan ortaokul 7. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney grubunda 28, kontrol grubunda 28 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Dinleme Başarı Testi, Okuduğunu Anlama Testi, Yaratıcı Yazma Rubriği, Konuşma Becerileri Değerlendirme Ölçeği ve Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri nicel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Nicel veriler SPSS programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma verileri normal dağılım gösterdiği için iki grup karşılaştırmalarında bağımsız gruplar t testi testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerinin ön test ve son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Bu sonuçtan yola çıkarak Storyline yöntemi ile işlenen Türkçe derslerinin, öğrencilerin dinleme, okuma, konuşma, yazma becerilerini olumlu anlamda etkilediği ancak Türkçe dersine yönelik tutumlarını etkilemediği söylenebilir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Storyline yaklaşımı en_US
dc.subject Program geliştirme ve öğretim yaklaşımları en_US
dc.subject Yapılandırmacı öğretim yaklaşımı en_US
dc.title Ortaokul 7. sınıf Türkçe dersinde uygulanan Storyline yönteminin başarıya ve tutuma etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster