YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

The effectiveness of storytelling on environmental knowledge of fifth grade students

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirci, Elif
dc.date.accessioned 2022-01-17T09:43:07Z
dc.date.available 2022-01-17T09:43:07Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12439
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Environmental problems such as global warming, loss of biodiversity, and pollution have a significant role for human beings. Eradication of these variety of problems could be possible only when each individual in each society feels a responsibility and takes the action. Therefore, environmental education has been a vital component of formal education. Even though there are numerous studies on environmental education in both national and international, they are limited to investigate the effects of stories. In this context, this research aimed to investigate the views of fifth grade students concerning environmental issues through storytelling. In accordance with this aim, action research has carried out during the academic year 2017-2018. The study was conducted with 35 students enrolled in Mehmet Akif Ersoy İmam Hatip Middle School. Four stories related to different environmental topics were told participants during four weeks. Qualitative data were obtained through focus group interviews supported by quantitative data analysis of word association test (WAT). WAT included six key words was applied as pretest and post-test. The frequency tables and concept networks were constructed based on WAT results. Participants discussed the effects of environmental problems, the consequences of environmental problems, and environmental protection through focus group interviews. According to the results, students mostly associated “human” with “environmental problem” and “environmental pollution” and use of ecological terms increased at the end of implementation. Furthermore, some students used the characters of stories as associated words at post-test and they discussed themes at the stories in focus groups. en_US
dc.description.abstract Küresel ısınma, nesli tükenen canlılar ve kirlilik gibi çevresel sorunlar tüm insanlık için büyük önem teşkil etmektedir. Bu sorunların ortadan kaldırılması tüm bireylerin sorumluluk hissederek önlem almasıyla mümkün olabilir. Bu nedenle, çevre eğitimi örgün eğitimin temel bir bileşenidir. Hem ulusal hem de uluslararası alanda çevre eğitimi konusunda çok sayıda çalışma olmasına rağmen, hikâyelerin bu alandaki etkilerini araştıran çalışmalar sınırlıdır. Bu bağlamda, bu araştırma beşinci sınıf öğrencilerinin çevre ile ilgili görüşlerini hikâye anlatımı yoluyla incelemeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma, 2017-2018 akademik yılında eylem araştırması olarak yapılmıştır. Araştırma, Mehmet Akif Ersoy İmam Hatip Ortaokulu'na kayıtlı 35 öğrenci ile yürütülmüştür. Dört hafta boyunca katılımcılara farklı çevre konularıyla ilgili dört hikâye anlatılmıştır. Kelime ilişkilendirme testinin (KİT) nicel verileri, odak grup görüşmelerinin nitel analizini desteklemek için kullanılmıştır. Altı anahtar kelimeden oluşan kelime ilişkilendirme testi ön test ve son test olarak uygulamıştır. KİT sonuçlarına göre frekans tabloları ve kavram ağları oluşturulmuştur. Katılımcılar, odak grup görüşmeleri yoluyla çevre sorunlarının etkilerini, çevre sorunlarının sonuçlarını ve çevre korumasını tartışmışlardır. Sonuçlara göre, uygulama sonunda öğrenciler çoğunlukla “insan” ı “çevre sorunu” ve “çevre kirliliği” ile ilişkilendirmişlerdir ve öğrencilerin ekolojik terimleri kullanımları artmıştır. Ayrıca, bazı öğrencilerin anlatılan hikâyelerdeki karakter ve temaları son-test anahtar kavramlarında ve odak gruplarındaki tartışmalarda vurguladıkları görülmüştür. tr
dc.language.iso en en_US
dc.subject Environmental education en_US
dc.subject Word association test en_US
dc.subject Focus group interview en_US
dc.subject Storytelling en_US
dc.subject Hikâye anlatıcılığı en_US
dc.subject Çevre eğitimi en_US
dc.subject Kelime ilişkilendirme testi en_US
dc.subject Odak grup görüşmesi en_US
dc.title The effectiveness of storytelling on environmental knowledge of fifth grade students en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster