YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Gerçekçi matematik eğitimi çerçevesinde tasarlanan etkinliklerin uygulama sürecinin klasik ve elektronik portfolyo ile değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sezer, Eda Nur
dc.date.accessioned 2022-01-19T07:29:22Z
dc.date.available 2022-01-19T07:29:22Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12444
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) yaklaşımı matematiğin gerçek hayattan kopuk olmamasını, gerçek hayatın bir parçası olmasını ve matematiğin yaparak yaşanılarak öğrenilmesi gerektiğini savunmaktadır. GME matematiğin bir insan aktivitesi olması gerektiğini savunur ve matematiğin öğrenciler için daha anlamlı olmasını amaçlar. Bu çalışmada GME kapsamında hazırlanan etkinlerin seçilen iki örneklemden birinde klasik portfolyo, diğer örneklemde ise elektronik portfolyo kullanımı ile süreç değerlendirilmesine odaklanılması ve uzman görüşü alınarak oluşturulan kriterler bazında betimsel analiz yapılarak elektronik portfolyo kullanımının etkinliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma türlerinden olan işbirlikçi eylem araştırması olarak tasarlanan çalışmada öğrencilerin gerçek hayatlarında karşılaşabilecekleri problem durumlarından oluşturulan etkinlikler 8 hafta boyunca seçilen iki örnekleme uygulanmıştır. Uygulama sonunda iki örneklemden farklı seviyelerden üçer öğrenci seçilerek öğrencilerin etkinlikler ve elektronik portfolyo kullanımı hakkında görüşleri alınmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında İstanbul’da Güngören ilçesinde bulunan Mehmetçik İmam Hatip Ortaokulu’nda gerçekleştirilmiş olup, mart ve nisan aylarında olmak üzere toplam 8 haftalık bir süreç içerisinde sürdürülmüştür. Araştırmanın hedef kitlesi 7. sınıfa devam eden 60 öğrenciden oluşmaktadır. Ancak çalışmaya katılım gönüllülük esasına dayandığından dolayı her etkinlikte katılan öğrenci sayısı değişim göstermektedir. Çalışmada alt başlıklara göre elde edilen veriler 5 ana başlık altında toplanarak değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Ürün tasarlayabilme, matematiksel fikrini açıkça ifade edebilme, araştırma yapma becerisi, matematiksel bilgisini kullanabilmesi ve orijinallik olarak belirlenen ana başlıklara bakıldığında bir örneklemin diğer bir örnekleme genel olarak bir üstünlüğünün bulunmadığı görülmektedir. Sonuç olarak değerlendirme kriterleri bazında iki örneklem kıyaslandığında birbirlerine göre önemli bir farklılık görülmemesine rağmen elektronik portfolyo kullanılan örneklemdeki öğrencilerin görüşleri elektronik portfolyo kullanımının olumlu etkilerinin olduğunu göstermektedir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Gerçekçi matematik eğitimi en_US
dc.subject Elektronik portfolyo en_US
dc.subject Alternatif değerlendirme en_US
dc.title Gerçekçi matematik eğitimi çerçevesinde tasarlanan etkinliklerin uygulama sürecinin klasik ve elektronik portfolyo ile değerlendirilmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster