dc.contributor.author |
Sezer, Eda Nur
|
|
dc.date.accessioned |
2022-01-19T07:29:22Z |
|
dc.date.available |
2022-01-19T07:29:22Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12444 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 |
en_US |
dc.description.abstract |
Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) yaklaşımı matematiğin gerçek hayattan kopuk
olmamasını, gerçek hayatın bir parçası olmasını ve matematiğin yaparak yaşanılarak
öğrenilmesi gerektiğini savunmaktadır. GME matematiğin bir insan aktivitesi olması
gerektiğini savunur ve matematiğin öğrenciler için daha anlamlı olmasını amaçlar. Bu
çalışmada GME kapsamında hazırlanan etkinlerin seçilen iki örneklemden birinde
klasik portfolyo, diğer örneklemde ise elektronik portfolyo kullanımı ile süreç
değerlendirilmesine odaklanılması ve uzman görüşü alınarak oluşturulan kriterler
bazında betimsel analiz yapılarak elektronik portfolyo kullanımının etkinliğinin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Nitel araştırma türlerinden olan işbirlikçi eylem araştırması olarak tasarlanan çalışmada
öğrencilerin gerçek hayatlarında karşılaşabilecekleri problem durumlarından
oluşturulan etkinlikler 8 hafta boyunca seçilen iki örnekleme uygulanmıştır. Uygulama
sonunda iki örneklemden farklı seviyelerden üçer öğrenci seçilerek öğrencilerin
etkinlikler ve elektronik portfolyo kullanımı hakkında görüşleri alınmıştır. Çalışma
2017-2018 eğitim ve öğretim yılında İstanbul’da Güngören ilçesinde bulunan
Mehmetçik İmam Hatip Ortaokulu’nda gerçekleştirilmiş olup, mart ve nisan aylarında
olmak üzere toplam 8 haftalık bir süreç içerisinde sürdürülmüştür. Araştırmanın hedef
kitlesi 7. sınıfa devam eden 60 öğrenciden oluşmaktadır. Ancak çalışmaya katılım
gönüllülük esasına dayandığından dolayı her etkinlikte katılan öğrenci sayısı değişim
göstermektedir.
Çalışmada alt başlıklara göre elde edilen veriler 5 ana başlık altında toplanarak
değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Ürün tasarlayabilme, matematiksel fikrini açıkça
ifade edebilme, araştırma yapma becerisi, matematiksel bilgisini kullanabilmesi ve
orijinallik olarak belirlenen ana başlıklara bakıldığında bir örneklemin diğer bir
örnekleme genel olarak bir üstünlüğünün bulunmadığı görülmektedir.
Sonuç olarak değerlendirme kriterleri bazında iki örneklem kıyaslandığında birbirlerine
göre önemli bir farklılık görülmemesine rağmen elektronik portfolyo kullanılan
örneklemdeki öğrencilerin görüşleri elektronik portfolyo kullanımının olumlu
etkilerinin olduğunu göstermektedir. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.subject |
Gerçekçi matematik eğitimi |
en_US |
dc.subject |
Elektronik portfolyo |
en_US |
dc.subject |
Alternatif değerlendirme |
en_US |
dc.title |
Gerçekçi matematik eğitimi çerçevesinde tasarlanan etkinliklerin uygulama sürecinin klasik ve elektronik portfolyo ile değerlendirilmesi |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |