YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Fransa, Almanya ve Türkiye’de neoliberal ekonomi politikaları dönüşüm sürecinde eğitim finansmanında yaşanan değişimler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tipi, Serap
dc.date.accessioned 2022-01-20T12:00:02Z
dc.date.available 2022-01-20T12:00:02Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12480
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Bu çalışma ile neoliberal ekonomi politikalarının dönüşüm sürecinde Amerika Birleşik Devletleri (ABD), İngiltere, Almanya, Fransa ve Türkiye’nin eğitim finansmanlarında meydana gelen değişimlerin incelenerek, Türkiye için bu alanda öneriler geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden literatür tarama modeli ve doküman analizi yöntemi kullanılmış, bu kapsamda ilgili güncel verilere yerli ve yabancı tez, makale, bildiri ve raporlar ile ulusal ve uluslararası istatistiki kaynaklardan ulaşılmıştır. Araştırmada ilk olarak eğitimde liberalizm ve neoliberalizm kavramları incelenmiş, daha sonra ABD, İngiltere, Almanya, Fransa ve Türkiye’nin eğitim finansman durumlarına değinilmiş, belirlenmiş olan alt amaçlar ülkeler bazında incelenip veriler tablolaştırılarak analiz edilmiş, ülkeler arasındaki benzerlik ve farklılıklar yorumlanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre ülkelerin eğitim finansmanı başlığı altında incelenmiş olan tüm alt başlıklarda Türkiye’nin seçilmiş ülkelerin gerisinde kaldığı ve eğitim finansmanının yeterli olmadığı tespit edilmiştir. Bu bağlamda, seçilen ülke örneklerinde olduğu gibi, Tükiye’de de tüm kademelerde eğitime ayrılan kamu kaynaklarının arttırılarak, eğitim sistemlerinin gözden geçirilip, uygulanabilecek tüm mali destek yollarınının araştırıldıktan sonra eğitime yöneltilmesinin sağlanması gerekmektedir. Bu araştırma ile Türkiye’de eğitime ayrılan finansman kaynaklarının arttırılması için seçilmiş ülkelerin eğitim finansman politikalarının örnek olarak uygulanabileceği düşünülmüş, bu alanda daha sonra yapılabilecek çalışmalar için öneriler geliştirilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Eğitim ekonomisi en_US
dc.subject Eğitim finansmanı en_US
dc.subject Neoliberalizm ve eğitim finansmanı en_US
dc.title Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Fransa, Almanya ve Türkiye’de neoliberal ekonomi politikaları dönüşüm sürecinde eğitim finansmanında yaşanan değişimler en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster