YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Tek ebeveynle ve iki ebeveynle yaşayan ergenlerin öznel iyi oluşuna göre okulda öznel iyi oluş ve arkadaşa bağlanma düzeylerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şanal-Güngör, Beyza
dc.date.accessioned 2022-01-20T13:02:50Z
dc.date.available 2022-01-20T13:02:50Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12488
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Araştırmada, tek ebeveynle ve iki ebeveynle yaşayan ergenlerin öznel iyi oluşuna, anne baba ayrıysa yanında kalınan yetişkine, cinsiyete, algılanan anne-baba tutumlarına ve ekonomik gelire göre okulda öznel iyi oluş ve arkadaşa bağlanma düzeylerinin anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma, betimsel ve nedensel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 519 ergen oluşturmuştur. Araştırmada gerekli verileri elde etmek için, "Ergen Öznel İyi Oluş Ölçeği", "Ergenler İçin Kısa Okulda Öznel İyi Oluş Ölçeği", "Ergenler İçin Arkadaşa Bağlanma Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS21 Paket Programı'ndan yararlanılmıştır. Araştırmada, tek ebeveynle ve iki ebeveynle yaşayan ergenlerin öznel iyi oluşuna, anne baba ayrıysa yanında kalınan yetişkine, cinsiyete, algılanan anne-baba tutumlarına ve ekonomik gelire göre okulda öznel iyi oluş (okul doyumu ve okulda duygu) ve arkadaşa bağlanma (güvenli bağlanma, kaçınan bağlanma ve kaygılı/korkulu) düzeylerinin anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği belirleyebilmede MANOVA-Wilks Lambda(λ) Testinden ve MANOVA Pillai's Trace Testinden yararlanılmıştır. ANOVA Testinin anlamlı çıkması sonucunda, bu farkın hangi gruplar arasında olduğunun belirlenmesi için Schefee Testi, Dunn-Sidak Testi ve t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda tek ebeveynle ve iki ebeveynle yaşayan öznel iyi oluşu yüksek ergenlerin okulda öznel iyi oluş puan ortalamasının, tek ebeveynle ve iki ebeveynle yaşayan öznel iyi oluşu düşük ergenlerin puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur. Tek ve iki ebeveynle yaşayan öznel iyi oluşu yüksek ergenlerin güvenli bağlanma puan ortalamasının tek ve iki ebeveynle yaşayan öznel iyi oluşu düşük ergenlerin puan ortalamasından anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur. Anne baba ayrıysa yanında kalınan yetişkine göre ergenlerin okulda öznel iyi oluş ve arkadaşa bağlanma puan ortalamalarının anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur. Cinsiyete göre kız ergenlerin okul doyumu puan ortalamasının, erkek ergenlerin puan ortalamasından anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur. Cinsiyete göre kız ergenlerin güvenli bağlanma puan ortalamasının erkek ergenlerin puan ortalamasından anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur. Anne ve baba tutumu demokratik olan ergenlerin okulda öznel iyi oluş puan ortalamasının, anne ve baba tutumu otoriter olan ergenlerin puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur. Ekonomik gelire göre okulda öznel iyi oluş ve arkadaşa bağlanma puan ortalamalarının anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Tek ebeveynli aile en_US
dc.subject Tek ebeveynli aile formları en_US
dc.subject Öznel iyi oluş en_US
dc.subject Öznel iyi oluşu açıklayan kuramlar en_US
dc.subject Bağlanma en_US
dc.title Tek ebeveynle ve iki ebeveynle yaşayan ergenlerin öznel iyi oluşuna göre okulda öznel iyi oluş ve arkadaşa bağlanma düzeylerinin incelenmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster