YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İki dillilere Türkçe öğretiminde 21.yüzyıl becerileri ve yenilenmiş Bloom taksonomisine dayalı etkinlik tasarımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Atasoy, Gamze
dc.date.accessioned 2022-03-01T08:45:52Z
dc.date.available 2022-03-01T08:45:52Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12495
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Almanya’da öğrenim gören iki dilli Türk öğrencileri için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Türkçe ve Türk Kültürü dersi programına (2018) ait kazanımların, yenilenmiş Bloom taksonomisi ve 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan “Öğrenme ve Üretim” becerileri kullanılarak yeniden yapılandırılması ve araştırmacı tarafından Türkçe ve Türk Kültürü dersi gören ilkokul 4. seviye öğrencilerine uygulanmasıdır. Almanya’da iki dilli Türk öğrenciler için okutulan Türkçe ve Türk Kültürü derslerinde öğrencilerin ihtiyaçlarına ve seviyelerine göre geliştirilmiş öğretim programına ve malzemesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla, MEB tarafından belirlenen temalara dair kazanımlar, 21. yüzyıl becerilerine ve yenilenmiş Bloom taksonomisine göre tekrar yapılandırılarak ders etkinlikleri hazırlanmıştır. MEB 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi gereksinimleri çerçevesinde öğrencilere sunulan eğitim aracılığıyla çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış, sorgulayan, yaratan, kendi öğrenmesi üzerine düşünen, dijital okur-yazarlık becerisine sahip, problemlere çözüm üreten bireyler yetiştirilmelidir. Bu kapsamda yaratıcılığı, özgünlüğü, bağımsız öğrenmeyi destekleyen, gerçek dünya ile bağlantılı görevler aracılığıyla öğretmen öğrenci etkileşimi/iletişiminin sağlandığı zengin bir öğrenme öğretme ortamı yaratmak amaçlanmıştır. Uygulama odaklı eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Sınıf içi gözlemler, yapılan görüşmeler ve YBT bilişsel basamakları ile 21. yüzyıl becerileri ilkeleri doğrultusunda hazırlanan etkinlikler sayesinde eylem araştırması oluşturulmuştur. “Ben ve Ailem”, “Geçmişe Açılan Kapı”, “Çevre, Farklılıklar ve Birlikte Yaşama” ve “Gezelim Görelim” temaları hedef kazanımları çerçevesinde geliştirilen materyal ve etkinliklerin teknoloji destekli araç gereçler ile uygulanmasının öğrencilerin hedef dildeki üretken etkinliklerini, öğrenciler arasında iletişim ve işbirliğini, Türkçe ve Türk Kültürü dersine yönelik ilgi ve katılımı artırdığı gözlemlenmiştir. Türkçe ve Türk Kültürü derslerinin yürütüldüğü iki dilli sınıflarda, gerçek hayattan görseller ve objelere yer verilmesi, tekrarlama, örnekler verme, tanımlamalar ve eş anlamlıların kullanımı, anahtar sözcüklere vurgu yapılması, yeniden düzenleme, diller arası geçiş, işbirlikli öğrenme grupları, akran yardımı ve kültürel kimlik projeleri stratejilerden yararlanılmasının öğrenci-öğretmen arabuluculuğu ve etkileşimini desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject İki dillilik en_US
dc.subject 21. yüzyıl becerileri en_US
dc.subject Yenilenmiş Bloom taksonomisi en_US
dc.subject Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metni en_US
dc.subject Dil öğretme stratejileri en_US
dc.title İki dillilere Türkçe öğretiminde 21.yüzyıl becerileri ve yenilenmiş Bloom taksonomisine dayalı etkinlik tasarımı en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster