YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitimsel donanımları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karakoç, Mustafa
dc.date.accessioned 2022-03-02T06:48:18Z
dc.date.available 2022-03-02T06:48:18Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12510
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract 21.yüzyılda değişen ve gelişen ihtiyaçlar çerçevesinde Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından öğretmenlerin mesleki gelişimleri için çeşitli plan ve programlar yapılmakta ve bu amaçla hizmet içi çeşitli kurslar, seminerler düzenlenmektedir. Bu çalışmada, hizmet içi eğitim etkinliklerine katılım durumları açısından ve etkinliklere ilişkin yeterlilik algıları açısından sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitimsel donanımları incelenmiştir. Araştırmaya, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı İstanbul Küçükçekmece devlet okullarında görev yapan 105 sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerin 20 farklı faaliyete verdikleri yanıtların analizinde, genel durumu görmek için öncelikle SPSS istatistik programı ile betimsel analiz yapılmış ve bu sayede katılımcılardan elde edilen verilerin yüzde ve frekans dağılımları elde edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin verdikleri cevapların cinsiyet ve eğitim düzeyi açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için SPSS istatistik programı ile ki-kare (X2) analizi yapılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin mesleki kıdem açısından cevaplarını incelerken, sadece sıklık ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Sonuç olarak sosyal bilgiler öğretmenlerinin ankette isimleri verilen eğitim, seminer ve kurs etkinliklerine katılımlarının düşük olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmenlerinin 20 farklı kurs, eğitim ve seminer etkinlikleri dışında diğer kurs, eğitim ve seminer katılım durumlarının çok düşük olduğu gözlenmiştir. Analiz sonuçlarına göre öğretmenlerin anketteki etkinliklerden daha önce katılmadıkları eğitim, seminer ve kurs etkinliklerine ilişkin kendilerini yeterli görme düzeylerinin düşük olduğu gözlenmiştir. Diğer bir analiz sonucuna göre sosyal bilgiler öğretmenlerin daha önce katılmadıkları ve kendilerini yeterli görmedikleri etkinlikleri kendi alanları için gereksiz görmedikleri, bilakis gerekli gördükleri ve ileride söz konusu etkinliklere katılabileceklerini belirttikleri tespit edilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılım oranlarının cinsiyet, eğitim düzeyi ve mesleki kıdem açısından farklılık gösterip göstermediğine ilişkin analiz sonuçlarına çalışmanın bulgular bölümünde yer verilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin ankette yer alan hizmet içi eğitim faaliyetlerine ilişkin yeterlilik algılarının cinsiyet, eğitim düzeyi ve mesleki kıdem açısından farklılık gösterip göstermediğine ilişkin analiz sonuçları çalışmanın bulgular bölümünde yer almaktadır. Araştırmada, öğretmenlerin ankette yer alan hizmet içi eğitim faaliyetlerini gerekli görme oranlarının cinsiyet, eğitim düzeyi ve mesleki kıdem açısından farklılık gösterip göstermediğine ilişkin analiz sonuçları çalışmanın bulgular bölümünde verilmektedir. Araştırmada ayrıca, sosyal bilgiler öğretmenlerinin en çok katıldıkları ve en az katıldıkları etkinlikler belirlenmiştir. Bununla birlikte sosyal bilgiler öğretmenlerinin yeterlilik algılarının en yüksek ve en düşük olduğu etkinlikler, anketteki etkinlikler arasından öğretmenlerin sosyal bilgiler alanı için en gereksiz ve gerekli gördükleri etkinlikler belirlenmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Sosyal bilgiler öğretmenleri en_US
dc.subject Öğretmen donanımları en_US
dc.subject Öğretmen yeterlikleri en_US
dc.subject 21.yüzyıl yeterlikleri en_US
dc.subject Hizmet içi eğitim en_US
dc.title Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitimsel donanımları en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster