dc.description.abstract |
Sağlık bilimi alanındaki küresel gelişmeler, Türkçenin akademik ve mesleki amaçla öğrenilmesine duyulan ihtiyacı artırmıştır. Bu doğrultuda Türkçe öğrenen bireyler, sağlık bilimine özgü akademik dil becerilerini geliştirmeyi ve belirli dil etkinlik alanlarında uzmanlaşmayı hedeflemektedir. Ulusal ve uluslararası çalışmalar tarandığında, ne sağlık bilimi öğrencilerine ne de sağlık personellerine özgü hazırlanmış bir özel amaçlı sağlık Türkçesi öğretim programına rastlanmamıştır. Öğretim programı eksikliği, sağlık bilimi alanında akademik veya mesleki amaçlı çalışmalarda bulunan yabancı uyruklu bireylerin iletişim sorunlarıyla karşılaşmalarına neden olmaktadır. Yaşanan iletişim sorunları, sağlık alanına özgü özel amaçlı öğretimi programlarının ve öğretim kaynaklarının hazırlanması ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bu doğrultuda hazırlanan Sağlık Türkçesi öğretim programının ana hedefi, B1 dil seviyesine ulaşabilmek için Türkçe öğrenen sağlık bilimi lisans programı öğrenci adaylarına yönelik özel amaçlı öğrenme yaşantıları oluşturmaktır. Geliştirilen öğretim programı, Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi (AOÖÇ) kapsamında tanımlanan B1 dil seviyesi özellikleri merkeze alınarak hazırlanmıştır. Sağlık Türkçesi öğretim programının ihtiyaç analizi için bir program geliştirme uzmanı, on iki öğrenci ve beş öğretim elemanı ile görüşmeler yapılmıştır. Çalışma, durum çalışması deseninde, nitel bir araştırma olarak yürütülmüştür. İhtiyaç analizi kapsamında yapılan görüşmeler betimsel yöntemle analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, paydaşların sağlık bilimine özgü akademik ve mesleki dil ihtiyaçları tespit edilmiştir. Görüşmeler sonucunda ortaya çıkan bulgular, tema ve kodlar belirlenerek değerlendirilmiştir. Değerlendirmeler sonucunda ortaya çıkan bulgular sonucunda sağlık Türkçesi öğretim programının hedef, içerik, eğitim durumları ve ölçme – değerlendirme unsurları oluşturulmuştur. |
en_US |