dc.contributor.author |
Yılmaz, Oğuz Serkan
|
|
dc.date.accessioned |
2022-03-02T12:54:19Z |
|
dc.date.available |
2022-03-02T12:54:19Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12532 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 |
en_US |
dc.description.abstract |
Küreselleşmeyle birlikte yüksek teknolojik imkanlara ve gelişmelere paralel olarak iletişimde yeni bir çağ başlamıştır. İçinde bulunduğumuz son yüzyılda insanların birbirleri ile kurmaya çalıştıkları iletişim ihtiyacı çeşitli sebeplerle birlikte en üst seviyeye çıkmıştır. Yaşanılan bu hızlı değişim ve gelişim ile birlikte insanlar yaşadıkları çağın gereklerine uymak, çağın gerisinde kalmamak adına en az bir yabancı dil öğrenmeye çalışmaktadır. Türkiye son yıllarda uluslararası alanda ağırlığını giderek artırdığından Türk dili de bu gelişmelere bağlı olarak önem kazanmıştır. Türkiye'de dil öğretimi alanında gerçekleştirilen bilimsel faaliyetler, Türkçe öğrenmek isteyenlerin ilgi ve talepleri doğrultusunda artış göstermektedir. Bu durumda yabancılara Türkçenin nasıl öğretilmesi gerektiği ile ilgili araştırmalar giderek çoğalmaktadır. Yabancı dil öğretim faaliyetlerinde çeşitli ders materyalleri kullanılmaktadır. Ders materyallerinin içerisinde mutlaka en önemlilerden biri ders kitaplarıdır. Ders kitapları yüzyıllardır insanların bilgi ve tecrübelerini diğer nesillere aktarmasına kaynaklık etmiştir. Günümüzde yabancı dil öğrenimi bakımından en çok talep gören dillerden biri olan İngilizce, ders kitabındaki yapısal değişiklik ve geliştirmelere daha önce başlamış ve bu alanda başı çekmiştir. Bu sebeple Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitapları, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitapları ile karşılaştırılarak benzerlikler ile farklılıklar görülebilecek; olumlu ve olumsuz yönler kıyaslanabilecektir. Yapılacak karşılaştırma ile Türkçe öğretmek amacındaki ders kitaplarının gelişim ve değişimi için daha etkili ve verimli bir değerlendirme yapılabilecektir. Bu amaçla çalışmaya konu edilmek üzere Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan "Yedi İklim Türkçe Öğretim Seti-B1" kitabı ile İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan "New Language Leader-Intermediate" kitabı seçilmiş ve incelemeye tabi tutulmuştur. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu çalışmada doküman incelemesi yoluyla toplanan veriler şekil ve tablolar yardımıyla ortaya konmuştur. Gerçekleştirilen inceleme sonucunda Yedi İklim Türkçe Öğretim Seti-B1 kitabının dört temel dil becerisi ve dil bilgisi bakımından New Language Leader-Intermediate kitabından daha az etkinlik sayısına ve etkinlik türüne sahip olduğu tespit edilmiştir. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.subject |
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi |
en_US |
dc.subject |
Yabancı dil öğretimi |
en_US |
dc.subject |
Yabancı dil öğretiminde ders kitapları |
en_US |
dc.title |
Yabancı dil olarak Türkçe ve İngilizce öğretiminde kullanılan setlerin karşılaştırılması: Yedi İklim Türkçe Öğretim Seti-B1 ve New Language Leader-Intermediate örneği |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |