YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Etkileyici kişi pazarlaması: İstanbul'daki turistik destinasyonlara yönelik bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Koca, Berin
dc.date.accessioned 2022-03-09T09:37:47Z
dc.date.available 2022-03-09T09:37:47Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12609
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Turistik ürün, özelliği sebebiyle önceden deneyimlenme şansına sahip değildir. Bu sebeple, bilgi arama sürecinde daha önce edinilmiş deneyimlere sıklıkla gereksinim duyulur. Bu süreçte ise sosyal medya etkileyici kişileri önemli bir bilgi kaynağı olarak konumlandırılabilir. Etkileyici kişi pazarlaması literatüründe yoğunlaşılan moda, güzellik ve kişisel bakım sektörlerindeki ürün gruplarına yönelik çalışmaların (Ananda, Wandebori, 2016; Rahmi, Sekarasih, Sjabadhyni, 2016; Lee, Watkins, 2016; De Veirman, Cauberghe, Hudders, 2017; Achmad, Hidayat, 2018; Casaló, Flavián, Ibáñez-Sánchez, 2018) yanı sıra bu çalışmada, literatürde daha az incelenen turizm sektörü ele alınmaktadır. Çalışmanın amacı, etkileyici kişilerin bir destinasyonunun pazarlama iletişimi faaliyetlerindeki rolünü incelemektir. Çalışmada, seçilen etkileyici kişinin popüler sosyal ağ platformlarından Instagram adlı uygulamadaki paylaşımları ve içeriklerinin özelliklerinin ve seçilen İstanbul'un turistik destinasyonları ile uyumunun ve bunlara ek olarak bir kaynak olarak etkileyici kişinin takipçileri tarafından algılanan özellikleri Kaynak Güvenilirliği Modeli'ne (Ohanian, 1990) dayanarak incelenmekte, tüm bu girdilerin reklama yönelik tutum, destinasyona yönelik tutum ve ziyaret etme niyetine etkileri araştırılmaktadır. Çevrimiçi anket yöntemi ile 286 kişiden oluşan veri setinin analizi için regresyon analizi uygulanmış, sunulan on bir hipotezden beşi kısmen olmak üzere tamamı desteklenmiştir. Araştırmanın sonuçları değerlendirilmiş, kısıtları paylaşılmış ve ileriki çalışmalara yönelik önerilere yer verilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Etkileyici kişi pazarlaması en_US
dc.subject Eşleştirme hipotezi en_US
dc.subject Kaynak güvenilirliği en_US
dc.subject Reklam değeri en_US
dc.title Etkileyici kişi pazarlaması: İstanbul'daki turistik destinasyonlara yönelik bir çalışma en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster