YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde A2 seviyesi konuşma etkinliklerinin görev odaklı yaklaşıma göre incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çelik, Duygu
dc.date.accessioned 2022-03-16T08:14:30Z
dc.date.available 2022-03-16T08:14:30Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12647
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisi, iletişimi sağlaması sebebiyle öğretimine önem verilen bir beceri olmuştur. Konuşmanın öğretilmesi için çeşitli yaklaşımlar, yöntemler kullanılmaktadır. Bu yaklaşımlardan biri de görev odaklı yaklaşımdır. Görev odaklı yaklaşım, dili gerçek yaşamdaki gibi doğal ve anlamlı olarak öğretmeyi amaçlar. Bu özelliğiyle konuşma becerisinin öğretiminde kullanılabilecek bir yaklaşımdır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisinin öğretimi için kullanılan en önemli materyaller özel hazırlanmış konuşma etkinlikleri ve ders kitaplarıdır. Ders kitaplarının hangi yaklaşıma veya hangi yönteme uygun olarak hazırlandığı önemlidir. Bu çalışmada, 2020 yılında hazırlanmış olan Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler İçin Ders Kitabı A2 konuşma etkinlikleri görev odaklı yaklaşıma göre incelenmiştir. Çalışmada on sekiz konuşma etkinliği diğer etkinliklerden ayrılmıştır ve incelenip yorumlanmıştır. Görev odaklı yaklaşımın konularını gerçek yaşamdan alması sebebiyle konuşma etkinlikleri, ilk olarak konularına göre incelenmiştir. Konuşma etkinlikleri daha sonra, Willis’in görev çerçevesine ve görev türlerine göre incelenip yorumlanmıştır. Bu yorumlar tablo halinde sunulmuştur. Araştırmada Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler İçin Ders Kitabı A2’de bulunan konuşma etkinliklerinin konularını gerçek yaşamdan aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Konuşma etkinliklerinde görev öncesi aşaması bulunmaktadır. Görev döngüsü aşamasının sadece görev bölümü konuşma etkinliklerinde yer almaktadır. Görev döngüsü aşamasının planlama, raporlama bölümleri ve dile odaklanma aşaması hiçbir etkinlikte yer almamaktadır. Konuşma etkinlikleri görev türlerinden en az birine uymaktadır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi en_US
dc.subject Görev odaklı yaklaşım en_US
dc.subject Konuşma becerisi ve önemi en_US
dc.title Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde A2 seviyesi konuşma etkinliklerinin görev odaklı yaklaşıma göre incelenmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster