dc.contributor.author |
Çelik, Duygu
|
|
dc.date.accessioned |
2022-03-16T08:14:30Z |
|
dc.date.available |
2022-03-16T08:14:30Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12647 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 |
en_US |
dc.description.abstract |
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisi, iletişimi sağlaması
sebebiyle öğretimine önem verilen bir beceri olmuştur. Konuşmanın öğretilmesi için
çeşitli yaklaşımlar, yöntemler kullanılmaktadır. Bu yaklaşımlardan biri de görev
odaklı yaklaşımdır. Görev odaklı yaklaşım, dili gerçek yaşamdaki gibi doğal ve
anlamlı olarak öğretmeyi amaçlar. Bu özelliğiyle konuşma becerisinin öğretiminde
kullanılabilecek bir yaklaşımdır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma
becerisinin öğretimi için kullanılan en önemli materyaller özel hazırlanmış konuşma
etkinlikleri ve ders kitaplarıdır. Ders kitaplarının hangi yaklaşıma veya hangi
yönteme uygun olarak hazırlandığı önemlidir. Bu çalışmada, 2020 yılında
hazırlanmış olan Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler İçin Ders Kitabı A2 konuşma
etkinlikleri görev odaklı yaklaşıma göre incelenmiştir. Çalışmada on sekiz konuşma
etkinliği diğer etkinliklerden ayrılmıştır ve incelenip yorumlanmıştır. Görev odaklı
yaklaşımın konularını gerçek yaşamdan alması sebebiyle konuşma etkinlikleri, ilk
olarak konularına göre incelenmiştir. Konuşma etkinlikleri daha sonra, Willis’in
görev çerçevesine ve görev türlerine göre incelenip yorumlanmıştır. Bu yorumlar
tablo halinde sunulmuştur. Araştırmada Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler İçin
Ders Kitabı A2’de bulunan konuşma etkinliklerinin konularını gerçek yaşamdan
aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Konuşma etkinliklerinde görev öncesi aşaması
bulunmaktadır. Görev döngüsü aşamasının sadece görev bölümü konuşma
etkinliklerinde yer almaktadır. Görev döngüsü aşamasının planlama, raporlama
bölümleri ve dile odaklanma aşaması hiçbir etkinlikte yer almamaktadır. Konuşma
etkinlikleri görev türlerinden en az birine uymaktadır. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.subject |
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi |
en_US |
dc.subject |
Görev odaklı yaklaşım |
en_US |
dc.subject |
Konuşma becerisi ve önemi |
en_US |
dc.title |
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde A2 seviyesi konuşma etkinliklerinin görev odaklı yaklaşıma göre incelenmesi |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |