YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Bağlama eğitiminin psikomotor davranış basamaklarına göre yapılandırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akdağ, Ali Kazım
dc.date.accessioned 2022-03-30T09:15:27Z
dc.date.available 2022-03-30T09:15:27Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12773
dc.description Tez (Doktora) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Çalgı eğitimi, zihinsel ve bedensel gelişimin bir arada ilerlediği karmaşık bir süreçtir. "Bağlama Eğitiminin Psikomotor Davranış Basamaklarına Göre Yapılandırılması" isimli tez çalışması kuramsal açıdan davranışçı eğitim anlayışı temellidir. Bu bağlamda bağlama eğitim süreci başlangıçtan virtüöziteye kadar psikomotor davranış basamaklarının gereklerine uygun olarak tasnif edilmiştir. Çalgı eğitimi esnasında gerçekleşen bilişsel gelişimin tespit edilmesi amacıyla Benjamin Samuel Bloom'un bilişsel alan taksonomisi ve D. Krathwohl tarafından yapılandırılan duyuşsal alan taksonomisi kuramsal açıdan müzik alanıyla ilişkilendirilerek kullanılmıştır. Tez temel olarak Elizabeth Simpson'un yedi basamaktan oluşan psikomotor alan taksonomisi üzerine yapılandırılmıştır. İlgili basamaklarda öğrenme kuramları, algılama, zihinsel gelişim, fiziksel gelişim, Piaget'in bilişsel gelişim aşamaları kuramı, sosyal bilişsel kuram çerçevesinde "model alarak öğrenme" ve "model alma süreci", motor alan yeterlilikleri (eş güdüm, güç, tepki hızı, dikkat, denge ve esneklik) üzerinden sürdürülebilir performans gelişimi, kromatik pozisyon yaklaşımı, bellek ve bellek tipleri, bilgiyi işleme kuramı başlığı altında bilgi işleme modelinin ögeleri ve yaratıcı düşünme aşamaları gibi konular, alanla bağlantı kurularak disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınmıştır. Psikomotor alan basamaklarında yer alan örnek uygulamalar ve iki yönlü çalışma grafikleri psikomotor alan yeterlilikleri üzerinden yapılandırılmıştır. Bu yolla motor alan yeterliliklerinin gelişimi ve motor becerilerin niteliğinin artırılması amaçlanmıştır. Yapılan çalışmalar sonucunda farklı disiplinlerin sürece dahil edilmesi ile program geliştirme süreçlerinden eğitim öğretim materyali hazırlamaya kadar pek çok aşamada ihtiyaç duyulan kuramsal bilgiler aşamalı olarak alanla ilişkilendirilmiştir. Bu kuramsal ilişkilendirme ile birlikte bağlama eğitiminin psikomotor alan basamakları üzerinden yapılandırılmasının farklı gelişim aşamalarına yönelik öğretim materyalleri hazırlanmasına ve çalgıda sürdürülebilir performans gelişimine önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Bağlama eğitimi en_US
dc.subject Psikomotor davranış basamakları en_US
dc.subject Öğrenme kuramları ve davranışçı kuramlar en_US
dc.title Bağlama eğitiminin psikomotor davranış basamaklarına göre yapılandırılması en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster