YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Kitlesel açık çevrimiçi kurslarda katılımcıların İngilizce dil gruplarının tespitine dayalı davranış ve performans analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Duru, İsmail
dc.date.accessioned 2022-12-22T07:50:37Z
dc.date.available 2022-12-22T07:50:37Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/13169
dc.description Tez (Doktora) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Günümüzde, isteyen her katılımcıya ücretsiz olarak ’Kitlesel Açık Çevrimiçi Kurs’ (MOOC) olarak adlandırılan kursları sunan platformlar mevcuttur. Bu platformlardaki kurslar, açık iletişim ve video etkilesimlerine öncelik verecek ¸sekilde ayrık alt adımlar halinde yapılandırılmıştır. Dünya üzerinden birçok kurum MOOC olu¸sturmaya çalı¸smakta ve farklı coğrafi konumlardan milyonlarca insanı kendine çekmektedir. MOOC’ların kazandıkları önemli popülerli˘ge ragmen, dil, zorluk seviyesi ve öğrenme yakla¸sımı gibi katılımcıların bireysel ihtiyaçlarına göre esnek olmamak gibi önemli problemleri vardır. Bu durumun bir sonucu olarak MOOC’lardaki önemli problemlerden biri, katılımcıların çok düşük tamamlama oranlarıdır (% 10’dan az). Ana MOOC sağlayıcıları, çoğunlukla Amerika Birleşik Devletleri ve ˙Ingiltere gibi ˙Ingilizce konusulan ülkeler tabanlıdır ve sağladıkları MOOC’ların dili Ingilizce’dir. Bununla birlikte katılımcıların çogunlugu ˙Ingilizce’yi yabancı dil olarak konuşulmaktadır. Bu durumun katılımcılarda, özgüven, kullanım davranışları, iletişim tarzları ve kursu tamamlama performanslarında farklılıklara neden oldu˘gu yapılan çalışmalar tarafından ortaya konulmuştur. Katılımcıların ˙Ingilizce dil becerilerindeki degiskenlik kaçınılmaz olarak, en fazla birincil dili ˙Ingilizce olmayan katılımcılar için bir engel olusturmaktadır. Bu engele karşı bir çözüm üretebilmek için MOOC’larda ˙Ingilizce dilbilgisi eksikligi sebebi ile zorluk ya¸sayan katılımcıların tespit edilmeleri gerekmektedir. Kurs devam ederken öğrencilerin etkilesimlerini anlamak, öğrenme yollarını karakterize etmek, kursu bırakma oranlarını en aza indirgemek ve ögretmen müdahalelerini baslatmaya yardımcı olabilmek kritik öneme sahiptir. MOOC’larda, öğrencinin içeriklere hangi sıklıkta, ne kadar süreyle, hangi zaman dilimlerinde ula¸stı˘gı, ne kadar ilerledi˘gi, ne zaman, ne kadar ve hangi konularda kimlerle paylaşımda bulundu˘gu bilgileri kayıt altına alınabilmektedir. Bu bilgiler, MOOC platform sa˘glayıcıları ve kursları hazırlayanların, katılımcıların ihtiyaçlarını tespit edip bu ihtiyaçlara göre kursları yapılandırmalarına yardımcı olabilir. Bununla birlikte, ˙Ingilizce’yi ikincil olarak konuşan katılımcıların tespiti ve onların MOOC’lardaki performans etkileşimleri ile ilgili çok fazla çalışma yoktur. Aynı zamanda, ikincil dil olarak ˙Ingilizce konu¸sanların MOOC’lardaki davranıslarını araştıran sınırlı sayıda arastırma vardır. Tezde, MOOC katılımcıları ana dillerine göre gruplandırılmıs, ardında da bu grupların kullanım ve performans analizleri gerçeklestirilmi¸stir. Bunun için öncelikle katılımcıların, oluşturulan yöntemlerle ˙Ingilizce dil gruplarına ayrılmasına odaklanılmıştır. Katılımcıları kendi ˙Ingilizce dil geçmişlerine göre otomatik veya yarı otomatik olarak tespit etme yöntemleri belirlendikten sonra kullanım davranısları ve kurs performansları analiz edilmiştir. Tez kapsamında, içerdigi sosyalleşme özellikleri, dil odaklı analiz yapma ve isbirligi imkânlarının yüksek olması gibi nedenlerle, çoğunlukla ˙Ingiltere tabanlı FutureLearn MOOC platformunda Southampton Üniversitesi tarafından sunulan farklı türden MOOC’ların verileri kullanılmıştır. Tezde uygulanan metodoloji, oluşturulan farklı yöntemlerle ˙Ingilizce dil gruplarının tespit edilmesi, güncellenmesi, kullanıcı davranışlarının analiz edilmesi, performanslarının tahmininde kullanılabilecek en uygun ve performanslarına en fazla etki eden özelliklerle, performans tahminlerinde en başarılı algoritmaları belirlemede kullanılabilecek birkaç alt a¸samayı içermektedir. Bu sonuçlar ayrıca MOOC platformu gelistiricileri tarafından, kurs içinde katılımcıların performanslarını iyileştirebilmek ve erken müdahale sağlayabilmek için strateji geliştirmede kullanılabilir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Performans tahmini en_US
dc.subject Dil tespiti en_US
dc.subject Kitlesel Açık en_US
dc.subject Çevrimiçi kurs en_US
dc.title Kitlesel açık çevrimiçi kurslarda katılımcıların İngilizce dil gruplarının tespitine dayalı davranış ve performans analizi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster