YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Fen, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik uygulamalarının öğrencilerin kavramsal anlamalarına, meslek algılarına ve yaratıcı düşüncelerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özkan, Gülbin
dc.date.accessioned 2023-04-18T07:53:53Z
dc.date.available 2023-04-18T07:53:53Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/13402
dc.description Tez (Doktora) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, STEAM eğitiminin 7. sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin Kuvvet ve Enerji konularındaki kavramsal anlamaları, yaratıcı düşünceleri ve meslek algıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Günümüzde öne çıkan STEM eğitimi, birçok disipline temel oluşturan Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik alanlarının disiplinler arası yaklaşımla öğretilmesidir. Araştırma İstanbul’da bulunun bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 74 adet 7. sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmada gömülü karma desen kullanılmıştır. Araştırma bir deney (n=37) ve bir kontrol grubuyla (n=37) uygulanmıştır. Deney grubunda STEAM etkinlikleriyle, kontrol grubunda ise mevcut programa ve ders kitabına uygun olarak öğretim gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, Kuvvet ve Enerji Kavram Testi, yarı yapılandırılmış görüşmeler, Etkinlik Görüş Formu, Torrance Şekilsel ve Sözel Yaratıcı Düşünce Testi- Form A ve Form B ve STEAM Meslek Algısı Açık Uçlu Soru Formu ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel veriler SPSS 17.0 istatistik programı ile betimsel ve anlam çıkarıcı istatistikler kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma, Tek Faktörlü Kovaryans Analizi (ANCOVA) Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel veriler tanımlayıcı içerik analizi yapılarak analiz edilmiştir. Veri analizi sırasında pek çok kod oluşturulmuştur. Tanımlayıcı içerik analizinde oluşturulan kodlar öncelikle kategorilere dönüştürülüp, daha sonra temalar belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda grupların kavramsal anlamalarına bakıldığında deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Deney grubu öğrencilerinin STEAM uygulamalarının kendilerine olumlu yönde katkılarının olduğunu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin çoğu, yapılan etkinlikler hakkında olumlu görüş belirtmişlerdir. STEAM uygulamalarının öğrencilerin meslek algısını değiştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. STEAM uygulamalarının öğrencilerinin sözel ve şekilsel yaratıcı düşünceleri ve tüm alt boyutları üzerindeki etkisine bakıldığında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject FeTeMM en_US
dc.subject FeTeMM+Sanat en_US
dc.subject Fen eğitimi en_US
dc.subject Yaratıcılık en_US
dc.subject Meslek seçimi en_US
dc.title Fen, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik uygulamalarının öğrencilerin kavramsal anlamalarına, meslek algılarına ve yaratıcı düşüncelerine etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster