YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Tasarım odaklı düşünme temelli bir enerji dönüşümleri modülünün geliştirilmesi ve uygulanması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çiftçi, Ayşe
dc.date.accessioned 2023-04-18T07:58:25Z
dc.date.available 2023-04-18T07:58:25Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/13403
dc.description Tez (Doktora) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Mevcut araştırma kapsamında, tasarım odaklı düşünmeyi temel alan “Enerji Dönüşümleri” modülü geliştirmek ve bu modülün 7. sınıf öğrencilerine öğretilmesi sonucunda öğrencilerin model tabanlı açıklamalarının ve kavramsal öğrenmelerinin gelişimini incelemek amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra öğrencilerin tasarım odaklı düşünmeye yönelik görüş ve deneyimlerinin incelenmesi de araştırmanın bir diğer amacıdır. Bu araştırma, dizayn temelli ampirik bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırma, 36 ortaokul 7. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın veri kaynakları; enerji dönüşümleri kavramsal öğrenme ölçeği ve model tabanlı açıklamaları değerlendirme ölçeğidir. Bununla birlikte açık uçlu soru formu ile öğrencilerin tasarım odaklı düşünmeye yönelik görüşleri, günlüklerle ise öğrencilerin deneyimleri incelenmiştir. Tasarım odaklı düşünmenin uygulanması sonucunda, öğrencilerin enerji dönüşümleri konusunda yer alan kavramlarla ilgili kullandıkları ögelerin ve kurdukları bağlantıların seviyesinin, özetle model tabanlı açıklamalarının geliştiği belirlenmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin enerji dönüşümleri konusu ile ilgili açık uçlu sorulara yönelik ortalama puanlarının da artış gösterdiği, özetle kavramsal öğrenmelerinin geliştiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin görüşleri doğrultusunda tasarım odaklı düşünmeye yönelik 7 tema ortaya çıkmıştır. Bunlar: Tasarım odaklı düşünmenin katkıları, tasarım odaklı düşünmenin uygulanması sürecinde karşılaşılan zorluklar, tasarım odaklı düşünme aşamalarının zorluk derecesi, tasarım odaklı düşünmenin uygulanması sürecinde destek alma, tasarım odaklı düşünme aşamalarının beğenilme derecesi, ileride tasarım odaklı düşünme etkinliklerine zaman ayırma ve okul dışında tasarım odaklı düşünme etkinliklerine katılma. Günlüklerden elde edilen verilerin analizi sonucunda ise 3 temaya ulaşılmıştır: Öğrenme, memnuniyet ve eleştiriler. Bu araştırma kapsamında elde edilen bulgular, ‘Bulgular ve Sonuçlar’ başlığı altında daha ayrıntılı bir şekilde ele alınmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Tasarım odaklı düşünme en_US
dc.subject Enerji dönüşümleri en_US
dc.subject Model tabanlı açıklamalar en_US
dc.subject Kavramsal öğrenme en_US
dc.subject Görüş ve deneyim en_US
dc.title Tasarım odaklı düşünme temelli bir enerji dönüşümleri modülünün geliştirilmesi ve uygulanması en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster