Özet:
Bu tezde, tek silindirli buji ateşlemeli bir motorda meydana gelen maksimum basınçtaki çevrimsel değişimler, buji tırnak aralığı ve buji tırnak aralığının üst ölü noktaya göre uzaklığının bir fonksiyonu olarak incelenmiştir. Genel olarak buji ateşlemeli motorlardaki yanma çevrimden çevrime maksimum basınçta beklendiği gibi değişmektedir. Bu değişimler alev hızı ve yanma süresindeki değişimlere atfedilebilir. Bu çalışmada, ben her bir çevrimde maksimum basınçların standart sapmasını inceledim. Deneysel çalışmaların sonunda, değişim katsayısının hem buji tırnak aralığı ve hem de buji tırnak bölgesinin üst ölü noktadan uzaklaşması ile etkilendiği görülmüştür. Buji tırnak bölgesi ve üst ölü nokta arasındaki mesafe artarken, çevrimden çevrime değişimler bu bölgenin türbülanstan daha az etkilenmesinden dolayı azalmaktadır. Bununla birlikte, eğer buji tırnak aralığı 0.8 mm' den daha yüksek bir değere, örneğin 0.9 mm ya da 1.0 mm' ye alındığında benzer şekilde özellikle yüksek hızlarda çevrimsel değişimler düşmektedir.