YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Otto motorlarında yanmadaki kararsızlıkların araştırılması ve incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Orhan Deniz
dc.contributor.author Tokay, Süleyman
dc.date.accessioned 2018-07-17T12:08:15Z
dc.date.available 2018-07-17T12:08:15Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/1747
dc.description Tez (Doktora) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1999
dc.description.abstract Bu tezde, tek silindirli buji ateşlemeli bir motorda meydana gelen maksimum basınçtaki çevrimsel değişimler, buji tırnak aralığı ve buji tırnak aralığının üst ölü noktaya göre uzaklığının bir fonksiyonu olarak incelenmiştir. Genel olarak buji ateşlemeli motorlardaki yanma çevrimden çevrime maksimum basınçta beklendiği gibi değişmektedir. Bu değişimler alev hızı ve yanma süresindeki değişimlere atfedilebilir. Bu çalışmada, ben her bir çevrimde maksimum basınçların standart sapmasını inceledim. Deneysel çalışmaların sonunda, değişim katsayısının hem buji tırnak aralığı ve hem de buji tırnak bölgesinin üst ölü noktadan uzaklaşması ile etkilendiği görülmüştür. Buji tırnak bölgesi ve üst ölü nokta arasındaki mesafe artarken, çevrimden çevrime değişimler bu bölgenin türbülanstan daha az etkilenmesinden dolayı azalmaktadır. Bununla birlikte, eğer buji tırnak aralığı 0.8 mm' den daha yüksek bir değere, örneğin 0.9 mm ya da 1.0 mm' ye alındığında benzer şekilde özellikle yüksek hızlarda çevrimsel değişimler düşmektedir.
dc.subject Silindir basınç değişmeleri
dc.subject Otto motorları
dc.title Otto motorlarında yanmadaki kararsızlıkların araştırılması ve incelenmesi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster