YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Doğal kullanıcı arayüzü tasarımı eğitiminde yenilikçi ve yaratıcı çıktıları arttırmak için drama ve mim tekniklerinin kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Oğuzhan Özcan
dc.contributor.author Ünlüer, Adviye Ayça
dc.date.accessioned 2018-06-04T11:30:55Z
dc.date.available 2018-06-04T11:30:55Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/210
dc.description Tez (Doktora) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014
dc.description.abstract Jestlere dayalı arayüzler (GI) İnteraktif Medya Tasarımında, kullanıcıların cihazlarla jestler ve alışıldık hareketlerle etkileşime girmesine olanak tanıyan arayüzleri tanımlayan yeni bir kavramdır. Bu yönüyle mevcut İnteraktif Medya Eğitiminde daha sık konu alınan Grafik kullanıcı arayüzlerinden (GUI) ayrışmaktadır. Jestlere dayalı arayüz tasarımını öğrenmek, birçok farklı disiplin ve teknolojiyi keşfetmekle birlikte, kullanıcı odaklı tasarım felsefesini de özümsemeyi gerektirmektedir. Ancak tüm bunlar, Jestlere dayalı arayüz tasarımında yenilikçi fikirler ortaya koyabilmek için yeterli değildir. Yenilikçi fikirler için tasarımcının, henüz keşfedilmemiş teknolojileri hayal edebilme yetisini kazanması gerekmektedir. Bu araştırmanın çıkış noktası olan gözlemimiz, Grafik kullanıcı arayüzü teknolojileriyle çalışmaya alışmış öğrencilerin, genellikle bu yeni ve esnek düşünmeyi gerektiren alana adapte olmakta zorluk çekmeleridir. Jestlere dayalı arayüz tasarımı eğitimi bu sebeplerden dolayı, öğrencilerin yaratıcılığını artırmak için farklı ve yenilikçi bir tasarım düşünüşü yaklaşımı gerektirmektedir. Çalışmalarımızda yaratıcı drama tekniklerinin, Jestlere dayalı arayüz eğitiminde etkin bir yöntem olduğuna kanaat getirdik, zira bu teknikler, jestlere dayalı arayüzlerin de temelini oluşturan vücut dilini desteklemektedir. Araştırmamız, yaratıcı dramadan esinlenilen ne gibi tekniklerin İnteraktif Medya Tasarımı eğitim planında kullanılarak Jestlere dayalı arayüz tasarımı için yenilikçi fikirler geliştirmede yardımcı olacağı sorusunu cevaplamayı hedeflemektedir. Bu araştırma tezinde, problem tanımı, çözüm ve keşif odaklı egzersizleri ve rol-yapma, doğaçlama ve mim gibi drama tekniklerinden yararlanılarak geliştirilen çok sayıda yaratıcı oyunu Jestlere dayalı arayüz tasarımı eğitiminin farklı aşamalarında uygulamanın avantaj ve dezavantajlarını tartışacağız. Tasarım düşünüşü temelli Jestlere dayalı arayüz eğitiminin etkinliğini, üç aşamada yenilenerek tekrarlanmış eğitim modelimizi uygulayarak, ortaya çıkan öğrenci davranışındaki değişimler ve öğrenci projeleri üzerinden değerlendireceğiz. Anahtar Kelimeler: Arayüz Tasarımı, Jetsel Tasarım, Tasarım Eğitimi, Yaratıcı Drama, Pandomim
dc.subject Arayüz tasarımı
dc.subject Jetsel tasarım
dc.subject Tasarım eğitimi
dc.subject Yaratıcı drama
dc.subject PAndomim
dc.title Doğal kullanıcı arayüzü tasarımı eğitiminde yenilikçi ve yaratıcı çıktıları arttırmak için drama ve mim tekniklerinin kullanımı
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster