YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Altı sigma metodolojisi ve bir işletmede örnek uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Bahadır Gülsün
dc.contributor.author Evren, Erdem
dc.date.accessioned 2018-07-17T13:13:14Z
dc.date.available 2018-07-17T13:13:14Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/2330
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006
dc.description.abstract Bu tezin amacı, Altı Sigma kavramını ve önermiş olduğu iyileştirme adımlarını detaylı incelemek ve şirketlerin Altı Sigma sürecine hazırlık ve süreç aşamalarını net bir biçimde ortaya koymaktır. Örnek Altı Sigma uygulaması ile tüm bu metodolojinin büyük resmi özetlenmeye çalışılmıştır. Globalleşmenin sonucunda aradaki sınırlar ekonomik anlamda yok olmaya başlamıştır. Şirketler, günümüz koşulları içerisinde maliyetlerini minimize etmenin yollarını aramaktadırlar. Bunu yaparken aynı zamanda müşterilerine sundukları hizmet /ürün kalitesini de korumak zorundadırlar. Altı Sigma, bu noktada şirketlerin deneyebilecekleri en etkin yöntemlerden biridir. Altı Sigma, müşteri odaklı bir metodolojidir ve müşterinin temel gereksinimlerine kulak vermeyi sorununun çözümü için başlangıç sayar. İyileştirme süreçleri yardımıyla şirket içerisinde mevcut süreçlerin tekrar gözden geçirilmesini ve hatta sorgulanmasını sağlayarak kültür değişimine yol açar.
dc.subject Müşteri odaklı metodoloji
dc.subject Müşterinin temel gereksinimleri
dc.subject Kültür değişimi
dc.subject İyileştirme adımları
dc.title Altı sigma metodolojisi ve bir işletmede örnek uygulama
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster