Özet:
Teknik alandaki gelişmeler ile hızla azalan teknik sorunlar yanında, insan faktörüne ilişkin sorunlar her zaman ikinci planda kalmakta ve çözümleri de mutlak ve kesin bir şekil alamamaktadır. Çünkü insan faktörü, diğer faktörlerde olduğu gibi sadece nicel değerlerden değil, pekçok nitel değerden oluşmaktadır. Bu yüzden kişi ve toplumsal gelişmişlik düzeyine göre, insan kaynakları yönetimi gün geçtikçe artan bir öneme sahip olmaktadır. İnsan kaynakları yönetiminde karşılaşılan en önemli sorun, çalışanların terfi, transfer, eğitim ve ödüllendirilmesine ilişkin kararların adil, objektif ve doğru bir şekilde alınmamasından kaynaklanmaktadır. Bu sorunların ortaya çıkmasını önleyen veya mevcut sorunlara çözüm getiren önemli hususlardan biri, bireysel performansların belirlenmesidir. Bu sayede, her düzeydeki yöneticinin astlarına ilişkin kararlarında adil, objektif ve doğru olmaları sağlanabilmektedir. İnsan Kaynakları Yönetimi ve Performans Değerlendirme konulu bu çalışma, 5 ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde personel yönetimi kavramından ve personel yönetiminden insan kaynaklan yönetimine geçişten söz edilmiştir. İkinci bölümde insan kaynaklan yönetiminin işletmedeki rolü, amaçlan, planlanması, gelecekteki durumu ve gerektirdiği uzmanlık dallan detaylı olarak incelenmiştir. Üçüncü bölümde insan kaynaklan yönetiminin bir alt dalı olarak performans yönetimi ve performans değerlendirme sistemi ile ilgili bilgiler verilmiştir. Dördüncü bölümde bir firmaya ait performans değerlendirme sistemi incelemelerine yer verilmiştir. Beşinci ve son bölümde ise, çalışma ile ilgili yorumlar ve genel değerlendirmeler yapılmıştır. İstanbul, 1997 Didem BİLMEN