Özet:
Bu tez kapsamında, Polis eğitim kurumlarında okutulan İnkılap Tarihi ders kitaplarının içeriği incelenmektedir. Bu başlık altında Türkiye Cumhuriyeti' nin tarihsel gelişimi incelenmiş, Osmanlı Devleti'nden Türkiye Cumhuriyeti'ne geçişin kitaplarda yeterince incelenmediği görülmüştür. Bu süreçte Cumhuriyet ve demokrasi kavramlarının öğrenciye anlatılış şekli de değerlendirilerek, üzerinde daha fazla durulması gerektiği vurgulanmıştır. Öğrencinin geçmiş, bugün ve gelecek arasında ilişki kurması açısından, kitapların bu süreci takip edişleri de araştırılan unsurlardan birisidir. Bu bağlamda öğrenciye güncel ve yakın tarihi ilgilendiren bilgilerin verilmesi için Türkiye Cumhuriyeti tarihinin ders konusu olarak verilmesi gerçeği ortaya çıkmaktadır. Atatürk İlkelerinin yorumlanmasının kitaplara göre ne gibi farklı unsurlar taşıdığı ile bu ilkelerin öğrenciye veriliş şekli de incelenen konulardandır. Atatürk İlkelerine güncel yorumlar getirilip, daha bilimsel bilgilerin verilmesi öğrencinin monotonlaşmış tarih öğretisinden kurtulmasını sağlayacaktır. Atatürk'ün hayatının anlatılması ile silah arkadaşları hakkında verilen bilgilerin yetersiz kaldığı da bir başka gerçektir. Atatürk'ün nasıl tanıtılması gerektiği de tartışılarak, bu tartışmadan onu anlatırken daha gerçekçi ifadelerin kitaplara konulması lüzumu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak kitapların öğrencinin gelişiminde kazandığı rol açıklanarak, güncel ve polis kurumlan için yeni kitapların yazılması gerçeği tespit edilmiştir.