Özet:
Bilgi Teknolojisi, bilgi ekonomisinde ve oluşumların operasyonel ve finansal yönetim merkezinde başarıya ulaşılmasında önemli bir faktördür. Bunun sonucunda artık, kurumsal yönetişim ve BT yönetimi ayrık ve farklı bir disiplin olarak ele alınamaz. Etkin bir kurumsal yönetim bireysel ve gruplar dahilinde uzmanlaşmaya ve yeteneklere odaklanır, performans ölçümleri ve takibini yapar ve de kritik sorunlar için güvence sağlar. Uzun zamanlar kurum stratejilerini mümkün kılan yalıtılmış bir süreç olarak değerlendirilen BT artık sözü edilen stratejinin ayrılmaz bir parçasıdır.BT yönetimi, BT süreçleri, kaynakları ve bilginin kendisi ile kurum stratejileri ve amaçları arasındaki yapısal bağlantıları sağlar. BT performansının optimum yollarının entegrasyonu ve kurumsallaştırılması, sahip olma ve implementasyonu, ulaştırma ve destek hizmetleri, denetlenmesi ve değerlendirilmesini BT yönetimi üstlenir. Başarılı bir kurumsal yönetimin ayrılmaz bir parçası olan BT yönetimi, bunu ilgili kurumsal süreçler için ölçülebilir, etkili ve verimli olan iyileştirmeler ile yapmaktadır. BT yönetimi kurumların sahip oldukları bilgiden tam verim almalarını, dolayısıyla maksimum fayda sağlanmasını, rekabet gücü kazanmalarını ve fırsatlar üzerine yatırım yapmalarını mümkün kılar.Bu çalışmada BT Yönetimi için BDDK nın da benimsediği denetleme yöntemi olan COBIT anlatılmış ve uygulama kapsamında Halkbankasında kullanılmakta olan BT Yönetim Süreçlerinin Gözden Geçirme çalışmalarının bir kısmı paylaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: BT denetimi, BDDK, COBIT, ITIL, ITSM