dc.contributor.advisor |
Yrd. Doç. Dr. Hayri Baraçlı |
|
dc.contributor.author |
Çetinkaya, Hülya
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-17T13:14:11Z |
|
dc.date.available |
2018-07-17T13:14:11Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/2428 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004 |
|
dc.description.abstract |
Türkiye, tekstil sanayiinde son 20 yılda ciddi başarılara ve gelişmelere imza atmıştır. Sektördeki yeniliklere ve gelişmelere hızla ayak uydurması ülkemizi sektörde ülkemizi vazgeçilmezler arasına koymuştur. Fakat zaman içinde oluşan ekonomik krizler, devlet teşvikinin eksikliği, girdi maliyetlerindeki artış ve kurdaki istikrarsızlık gibi unsurlar rekabet şartlarını zorlamaya başlamıştır. Bu çalışmada, 2005 yılında kotların kalkmasıyla dünya tekstil ve konfeksiyon ticaretinde özellikle Asya ülkeleri ve spesifik olarak da Çin'de meydana gelmesi muhtemel gelişmeler ve eğilimlerin ortaya konması ile Türkiye'nin dış çevre analizinin yapılması sağlanmıştır. Bununla birlikte sorulan ile iç çevre analizi yapılmış ve bu veriler çalışma sonunda SWOT matrisinde birleştirilmiştir. Anahtar kelimeler: Strateji, stratejik yönetim, stratejik planlama, SWOT analizi, Çin ve Asya'daki gelişmeler ıx |
|
dc.subject |
Stratejinin tanımı |
|
dc.subject |
stratejik yöntem |
|
dc.subject |
stratejik planlamının tarihçesi |
|
dc.title |
Endüstriyel işletmelerde uzun dönemli stratejik planlama |
|
dc.type |
Tez |
|