Özet:
Müşteriye "değer" ifade eden, onların ihtiyaç ve beklentilerini karşılayan ürün ve hizmet üretmenin, şirket yönetim sisteminin özünü oluşturması gereği anlaşıldığından bu güne, "değişim", "değişim mühendisliği" ve "değişim yönetimi" dilimizden düşmeyen sözcükler oldu. Değişimle başa çıkma yeteneğini kazanmak, insanları değişim mühendisliğini toplam kalite yönetimiyle birlikte ele almaya yöneltmiştir. Bu çalışmada "Bir Değişim Mühendisliği çalışması nasıl olmalıdır?" sorusu cevaplanacak ve işletmelerde başlangıç aşamasında ve uygulamadaki zorluklara dikkat çekilerek, sistem ve insana karşı yaklaşımın nasıl olması gerektiği anlatılacaktır. Birinci bölümde, dünyadaki değişim ve bunun şirketler ve insanlar üzerindeki etkileri hakkında genel bir giriş yapılmıştır. İkinci bölümde ise, değişim mühendisliği tanımlanmış, neden ve nasıl uygulandığı, basan kriterleri, direncin nedenleri ve insan kaynakları açısından değişim yönetiminin nasıl uygulanacağı gibi genel kavramlar hakkında bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölüm, değişim mühendisliği konusunda takip edilebilecek sadece tek bir yöntem olmadığı için, Kodak ve Rapid Re metodolojilerinin anlatıldığı iki örnekten oluşmuştur. Son olarak dördüncü bölümde, dünyada değişim mühendisliği uygulayan şirketlerin ne gibi sonuçlar elde ettiği ve Türkiye 'de ise otomotiv sektöründe ana sanayi olarak faaliyet gösteren Karsan 'm neler yaptığı anlatılmıştır.