Özet:
Bu tezin amacı, gemi inşaatı hesaplamalarında uyulması gereken mühendislik prensipleri, kuralları ve proje denetim kurumları olan Loyd kuralları temel alınarak, bir tankerin çalışma hayatı boyunca karşılaşabileceği durumlar ön görülerek, teknenin sıfırdan yapısal dizaynı yapılması ve mukavemet hesaplarının gerçekleştirilmesidir. Bu çalışmada bir tankerin yapısal konfigürasyonu ortaya çıkarılmıştır. Bu konfigürasyon baz alınarak Norveç Klas Kuruluşu'nun (DNV) boyutlandırma kurallarına göre orta kesit mukavemet elemanları boyutlandırılmış, burkulma kontrolü yapılmıştır. Fransız Klas Kuruluşu'nun (BV) yazılımı olan Mars 2000 ile nihai mukavemet (ultimate strength) kontrolü yapılmıştır. Boyuna mukavemet hesaplamalarını gerçekleştirebilmek için, paket programı Maxsurf ile bir tanker dizaynı yapılmış ve endazesi çıkarılmıştır. Kargo durumu göz önüne alınarak ağırlık dağılımı yapılmış ve boyuna mukavemet hesapları gerçekleştirilmiştir. Gemi boyunca eğilime momenti ve kesme kuvveti dağılımı elde edilmiştir. Orta kesiti boyutlandırılan tankerin paralel gövde geometrisinin yapısal dengi Ansys'de modellenmiş ve kargo durumuna göre elde edilen eğime momenti ve kesme kuvveti modele uygulanarak sonlu elemanlar analizi gerçekleştirilmiştir. Sonlu elemanlar yöntemi sonuçları ile loyd kurallarından elde edilen değerler arasındaki ilişki gösterilmiştir. Böylece sonlu elemanlar yöntemi ile mukavemet değerlendirmesi tamamlanmıştır.