YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Gemi sökümü problemlerinin mukavemet açısından sonlu elemanlar metodu ile analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Ahmet Dursun Alkan
dc.contributor.author Cengiz, Doğuhan Hazar
dc.date.accessioned 2018-07-17T13:22:56Z
dc.date.available 2018-07-17T13:22:56Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/2693
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012
dc.description.abstract Gemi sökümü, ömrünü tamamlamış ve hurdaya çıkma noktasına gelmiş gemilerin, tersanelerde parçalanması işlemidir. Gemi söküm aşamaları için Türkiye'de ve dünyada özel bir işlem ve hesap uygulanmamaktadır, fakat gemi sökümcüler deneyimleri sayesinde geminin ne zaman çekilip, neresinden kesileceğine karar vermektedir. Kesim esnasında gemi üzerinde meydana gelebilecek tehlikeli gerilmeler önceden tayin edilmezse gemi aniden kırılabilir, çalışanlar zarar görebilir ve istenmeyen atıklar denize ulaşıp deniz kirliliğine yol açabilir. Bu tezde iki tip gemi için (262 m. 59630 DWT konteyner gemisi ve 226.55 m. 7400 DWT yolcu gemisi) kesim aşamaları ve hesapları, GL lisanslı Hecsalv ve Poseidon programları kullanılarak sunulacaktır. Bu çerçevede, gemilerin kademe kademe yükleme durum hesapları yapılacak, herhangi bir tehlikeli durum (geminin kırılması) olup olmadığı gözlemlenecektir. Böylece, Türkiye'de uygulanan karaya oturtma metodunda mukavemet problemleri değişik hesaplar yapılarak birçok yönden incelenecektir.
dc.subject Gemi sökümü
dc.subject Sonlu elemanlar
dc.subject Mukavemet
dc.subject Boyuna mukavement
dc.title Gemi sökümü problemlerinin mukavemet açısından sonlu elemanlar metodu ile analizi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster