Özet:
Pervane dizayn ve analiz yöntemlerindeki gelişmelerle pervanelerin mukavemet analizinde kullanılabilecek data sayısı artmış ve gerçek çalışma ortamı modellenebilir olmuştur. Bu noktada klasik pervane mukavemet hesapları yetersiz kalmıştır. Bilgisayarların gelişmesiyle birlikte sonlu elemanlar metodu geliştirilmiş ve 1970'lerden itibaren pervanelere uygulanmaya başlanmıştır. Sonlu elemanlar metodu ile karmaşık geometrilerin çok değişik ve düzensiz yükler altında mukavemet analizi yapılabilmektedir. Sonuçta bu tezde üç farklı tipte pervane dizayn edilmiş ve kanat yüzeyindeki basınç yükleri Lifting Surface ile hesaplanmıştır. Kanat geometrisi oluşturulup sonlu elemanlar metodu ile gerilme ve titreşim analizi yapılmıştır. Bu şekilde üretim öncesi pervanenin mukavemeti ve titreşim karakteristiği hakkında gerçeğe yakın değerler bulunup özellikle savaş gemileri için çok iyi performansa sahip pervanelerin dizayn edilebilmesine imkan sağlanmaktadır.