Özet:
Kayıcı teknelerin küçük boyutları ve yüksek işletme hızlan, bu teknelerin dizaynında özellikle denizcilik ve direnç performanslarının çok iyi belirlenmesi gereğini ortaya çıkarmıştır Bu çalışmada kayıcı teknelerin hidrodinamiği incelenerek denizcilik ve direnç performanslarına etkiyen parametreler açıklanmıştır. Kayıcı tekneler için geliştirilen direnç tahmin metotları incelenmiş, teorik olarak birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Seçilen bir tekne bir bilgisayar programı yardımıyla modellenmiş ve karakteristik parametreleri çıkarılmıştır. Modellenen teknenin Savitsky ve Lahtiharju metotlarına göre direnç analizleri yapılmıştır. Yine aynı tekneye ait direnç değerleri BK, MBK, Savitsky-Hadler, Yoshida, Plate metotlarını içeren diğer bir bilgisayar programı kullanılarak hesaplanmıştır. Yapılan karşılaştırmalar sonucunda kullanılacak direnç tahmin yönteminin seçiminde, sadece boyutsal ve boyutsal olmayan bileşenlerin aralığını göz önünde bulundurmanın yeterli olmadığı görülmüştür. Genelde direnç tahmin metotlarında ihmal edilen tekne formu direnç olayında önemli bir rol oynamaktadır.