Özet:
Deniz ticareti en büyük hacimli alışverişin gerçekleştiği ve ülkelerin ekonomilerinde en önemli hacmi oluşturan ticaret şekli olmuştur. Gelişen teknoloji ve bu konuda yaşanan tecrübeler gemi inşaatını daha modern seviyeye gelmeye zorlamış bu modernizasyonu kendilerine tatbik edebilmiş ülkeler de dünya ticaretinde baş sıralarda yerlerini almışlardır. Tezin genel amacı klas kitaplarındaki ampirik formüllerinin bir yandan sağlamasının yapılarak bir yandan da 3 boyutlu konstrüksiyon mantığının anlaşılmasıdır. Bu tezimde 2. Bölümde Türkiye balıkçılığına genel bakış ve gemi direncine etki eden faktörler özetlenmiştir. 3. Bölümde orta kesit hesapları yapılmakta ve spesifik olarak Loyd formülleri doğrulanmaktadır. 4. Bölümde Türk Loydu Balıkçı Gemileri Kuralları'na göre boyutlandırma yapılmakta ve 5. Bölümde Solid Works programında teknenin konstrüksiyonu bütün ayrıntıları ile modellenmiş ve safhaları gösterilmiştir. 7. Bölümde ise de Max Surf programında modellenen teknemizin Hydromax programında hidrostatik ve stabilite hesapları yapılmıştır.