YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Başlangıç dizayn aşamasında optimum form parametrelerinin belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Ahmet Dursun Alkan
dc.contributor.author Çetin, Osman
dc.date.accessioned 2018-07-17T13:23:31Z
dc.date.available 2018-07-17T13:23:31Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/2763
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007
dc.description.abstract Gemi dalgalar arasında ilerlerken altı serbestlik derecesinde hareketler yapar. Bu hareketlerin analizi için kullanılan basitleştirilmiş durumlardan biri, geminin dalga tepelerine normal doğrultuda hareket ettiği durumdur. Bu koşulda gemi sadece simetri düzlemi içerisinde boyuna-öteleme, dalıp-çıkma ve bas-kıç vurma hareketleri yapmaktadır. Geminin simetri düzlemi içerisinde yaptığı söz konusu hareketler incelendiğinde, boyuna-öteleme hareketinin dalıp-çıkma ve bas-kıç vurma hareketlerine olan etkisinin ihmal edilebilir derecede olduğu görülür. Bu çalışma kapsamında, geminin bastan gelen düzgün dalgalarda yaptığı dalıp-çıkma ve baş-kıç vurma birleşik hareketleri incelenmiştir. Bu yöntem tablolar seklinde bir veritabanı programına aktarılarak kullanım kolaylığı sağlanmıştır. Tabloların ve yöntemin işlerliğinin gösterilmesi amacıyla kullanım yerleri farklı iki uygulama çalışması yapılmıştır. 32 adet. T.Ü. tipi balıkçı tekneleri formunun bastan gelen düzgün dalgalarda dalıp-çıkma ve bas-kıç vurma hareketleri, geliştirilen Adria 1 yazılımı ve ayrıca hazır bir program yardımı ile hesaplanmıştır. Kavram dizayn aşaması için alternatif dizaynların değerlendirilmesinde kullanılabilecek hızlı ve kapsamlı bir yaklaşık yöntem geliştirilmiştir. Giriş bölümünde, gemi hareketleri tanımlanmış, daha önce konu ile ilgili yapılmış çalışmalardan bahsedilmiştir. İkinci bölümde, teknelere ait geometrik veriler ve çevre parametreleri belirlenerek girdi veritabanı düzenlenmiştir. Bu veriler yardımı ile dalıp-çıkma ve bas-kıç vurma hareketleri hesaplanarak denizcilik veritabanı kurulmuştur. Bu bölümde çoklu doğrusal regresyon tekniği ile tekne parametreleri ve denizcilik karakteristikleri arasındaki ilişki ortaya konmuştur. Sonuç bölümde ise genel değerlendirmeler, yöntemin kullanımı ve ileride yapılacak çalışmalar hakkında yorumlar verilmiştir.
dc.subject Balıkçı gemisi
dc.subject Konsept / Kavram dizayn
dc.subject Gemi hareketleri
dc.title Başlangıç dizayn aşamasında optimum form parametrelerinin belirlenmesi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster