YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Kompozit motoryat tasarımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. İsmail Bayer
dc.contributor.author Ersunay, Kaan
dc.date.accessioned 2018-07-17T13:24:02Z
dc.date.available 2018-07-17T13:24:02Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/2801
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011
dc.description.abstract Bu çalışmada 30 knot hızında ve 31 metre boyundaki bir kompozit motoryatın tasarımı, bilgisayar destekli modellemesi ve oluşturulan modele göre laminasyon planının oluşturulması için modele gerçekte seyir esnasında etki edecek olan yükler, yük bileşenleri, eğilme momentleri büyüklükleri belirlenmiştir. Her bir bölümde belirlenen nitelikler, bir sonraki aşamaya geçmeyi sağlamaktadır. Asıl amaç, bu modele uygun, modelin değişik bölgelerindeki yük dağılımlarına, gerilme ve eğilme momentlerine karşı her kısım için kompozit malzeme seçimi yapmaktır. Bir diğer aşamada da, bu kompozit malzeme seçimi yapılan bölgelerin simülasyonu açısından, sonlu elemanlar yöntemi kullanarak, üç boyutlu modellenen yapılar üzerinde, yapı malzemelerini de göz önünde bulundurarak hesaplama yapan, ANSYS yazılımı ile de teorik yaklaşım sonuçları ve simülasyon sonuçlarını karşılaştırmak amaçlanmıştır.Ayrıca, bu çalışmada özellikleri belirtilen motoryat, Lloyd's Register, İngiliz Loydu kuralları gereği inşaa edilmek istenmiştir. Bu yüzden, mukavemet ilkeleri açısından bu loyd kuruluşu tarafından belirlenen kriterlere ve mukavemet ilkelerine göre yük boyutları, gerilme ve eğilme momenti büyüklükleri hesaplanmıştır. Ayrıca, yine bu çalışmada hesaplanan kuvvet, yük ve moment değerleri, karşılaştırma açısından herhangi bir yüzer yapı formunun, belirtilen kontrol noktaları ve spline teknikleri yardımı ile, bilgisayar ortamında modellenmesi için tasarlanmış bir yazılım olan MAXSURF paket programı içindeki HYDROMAX yazılımı kullanılarak da karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırma sonucunda da görülmüştür ki, Lloyd's Register, İngiliz Loydu'nun, hesap ve mukavemet değerlerindeki emniyet faktörü kat sayılarından kaynaklanan büyüklüklerin, bilgisayar ortamında yapılan analiz sonuçlarındaki büyüklüklerden fazla olması, yat üreticileri açısından göz ardı edilemeyecek bir gerçek olmuştur. Bir sonraki aşama olan kompozit malzeme planlarının belirlenmesi için Lloyd's Register, İngiliz Loydu'nun öngördüğü hesaplanan değerler kullanılacaktır.
dc.subject Basınç hesapları
dc.subject Kayma konumunda deniz araçlarının dizayn basınç hesabı
dc.subject Eğilme momenti hesapları
dc.subject Kesme kuvveti hesapları
dc.subject Dinamik haldeki kesme kuvvetleri etkisindeki eğilme momenti hesabı
dc.subject Dinamik haldeki kesme kuvveti hesabı
dc.subject Maxsurf yazılımı ile boyuna mukavemet analizi
dc.subject Laminasyon planları
dc.title Kompozit motoryat tasarımı
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster