dc.description.abstract |
Bu araştırmanın genel amacı; özel Türk ilköğretim okullarında halkla ilişkiler etkinliklerinin incelenmesidir. Halkla ilişkiler etkinliklerini uygularken yöneticilerin ve görevlilerin üstlendiği rolleri, halkla kurulan iletişimi güçlendirmek için kullanılan iletişim yollarını, okulda halkla ilişkiler programını etkili olarak uygulayabilmek için gereken etkinliklerin yapılıp yapılmadığını ve halkla ilişkilerin verimliliğini ölçmek için gereken yöntemlerin uygulanıp uygulanmadığını incelemek alt amaçları oluşturmaktadır. Ayrıca halkla ilişkiler etkinliklerinin; okulun öğrenci sayısı, bu etkinlikler için ayrılan okul bütçesi, etkinlikleri hangi birimin uyguladığı, birimde çalışan kişi sayısı ve çalışan kişilerin mezun olduğu bölüm gibi değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Araştırmada tarama modeli kullanılmış, alan yazın taraması, internet ve anketleri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Kullanılan anket formu İngilizce'den Türkçeye uyarlanmış ve 297 öğretmene uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler aritmetik ortalama, standart sapma, Anova, Kruskal Wallis-H testi, Post-hoc gibi teknikler kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma bulgularında öğretmenler; yöneticiler ve diğer çalışanların halkla ilişkiler rollerini gerçekleştirme konusunda ( x = 3.24), okulun halkla kurulan iletişimi güçlendirmek için medya ve iletişim araçlarını kullanmaları konusunda ( x = 3.16), etkili halkla ilişkiler programı için gereken etkinliklerin yapılması konusunda ( x = 3.35) ve halkla ilişkilerin verimliliğini ölçme etkinlikleri konusunda ( x = 3.02) "kararsızım"cevabını vermiştir.Bununla birlikte, araştırma bulgularında, halkla ilişkiler ölçeği puanlarının;okulun öğrenci sayısı, halkla ilişkiler bütçesi, halkla ilişkilerden sorumlu olan birim,halkla ilişkiler biriminde çalışan kişi sayısı, birimde çalışanların mezun olduğu bölüm değişkenlerine göre farklılaştığı yani aritmetik ortalamalar arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu ortaya çıkmıştır. Etkinliklerin gerçekleştirilmesinde; puanlar öğrenci sayısı fazla olanlar, halkla ilişkiler etkinliklerine yüksek bütçe ayıranlar, halkla ilişkiler biriminde dört kişi çalıştıranlar, halkla ilişkiler birimi olanlar ve son olarak halkla ilişkiler etkinliklerini halkla ilişkiler bölümünden mezun olan kişilerin yürüttüğü okullar lehine olmuştur. |
|