Özet:
Bu araştırmanın amacı, Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu,Temel İngilizce Hazırlık Bölümü'nün stratejik planlamasını yapmaktır. Araştırma için alan yazın taraması ile öncelikle stratejik planlama kavramı,süreç ve modelleri hakkında nitel veri toplanmış ve Hunt, Oosting, Stevens, Loudon ve Migliore'nin eğitim örgütleri için önerdiği süreç basamakları izlenerek Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu, Temel İngilizce Hazırlık Bölümü'nün stratejik planlaması yapılmıştır. Bu süreç basamakları çeşitli teknik, araç ve analizleri de kapsamaktadır.Araştırmada, eğitim örgütleri için en yaygın olarak kullanılan süreçler ve modeller tanıtılmış ve kullanılan sürecin her basamakta içermesi gereken konular detaylandırılmıştır. Temel İngilizce Hazırlık Bölümü'nün yapısı, operasyon ve hizmetlerini yürütme mekanizmaları hakkında toplanan verilerle genel amaç, politika ve ilkeleri, misyonu, vizyonu ve mevcut durum tablosu belirlenmiş ve gelecek, bir ile üç yıl ağırlıklı olmak üzere, beş yıl vadeli planları, stratejileri, hedef ve hedeflerin eylem planları belirlenmiştir. Sonuç olarak, kurum eğitim öğretim, öğretim kadrosu, yönetim, bina, alt yapı ve bütçe konularını ilgilendiren pek çok gelişimi ve iyileşmeyi hedeflemektedir.