Özet:
Araştırmanın amacı, 9.sınıf matematik dersi 2005 yılı öğretim programının değerlendirme boyutunda yer alan geleneksel ve alternatif değerlendirmeye ilişkin, Matematik Öğretmenlerinin yeterliklerinin kıdem, çalışılan okul türü ve sahip olunan eğitim durumuna göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir. Betimsel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli ile yapılan araştırmanın evrenini İstanbul'un Avrupa yakasında bulunan resmi ortaöğretim kurumlarında çalışan 2668 Matematik öğretmeni, araştırmanın örneklemini ise evren içinden küme örneklem yöntemi ile seçilen 93 Matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler Doç. Dr. Seval FER, Matematik öğretmeni Alper BULUT ve Fransızca öğretmeni Ferda DİKMEN tarafından geliştirilen 61 maddeden oluşan ? 2005 öğretim programının değerlendirme boyutuna yönelik öğretmen görüşleri anketi(ÖPDYÖGA)? kullanılarak elde edilmiştir.Anketten elde edilen veriler iki yönlü varyans analizi (MANOVA) ile analiz edilmiştir.Bulgular bütünsel olarak değerlendirildiğinde, ortaöğretim kurumlarında çalışmakta olan 9.sınıf matematik öğretmenlerinin sahip oldukları ölçme ve değerlendirme yeterlikleri çalışılan okul türüne göre geleneksel alanda herhangi bir farklılık göstermezken, alternatif değerlendirme alanında öğretmenlerinin ÖPDBYÖGA'den aldıkları puan ortalamaları Anadolu lisesi ve genel liselerde çalışan matematik öğretmenlerinin lehine meslek liselerinde çalışan meslektaşlarına göre anlamlı farklılık göstermiştir. Bununla birlikte Anadolu liselerinde ve genel liselerde çalışan matematik öğretmelerinin ÖPDBYÖGA'den aldıkları puanların ortalamaları arasında 0.05 anlamlılık düzeyinde herhangi bir fark'a rastlanmamıştır.Benzer şekilde öğretmenlerin eğitim durumları ve kıdemlerine göre de ÖPDBYÖGA'den aldıkları puan ortalamaları arasında 0.05 anlamlılık düzeyinde herhangi bir farklılık söz konusu değildir.