Özet:
Bu araştırmada, ilköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel adanmışlık ve iş doyum düzeylerine; öğretmenlere ait yaş, cinsiyet, görev yaptığı kademe, mesleki kıdem, bulunduğu okuldaki görev süresi ve öğrenim durumu değişkenlerinin etki edip etmediğinin belirlenmesi, ayrıca öğretmenlerin örgütsel adanmışlıkları ile iş doyumları arasında bir ilişki olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmıştır.Tarama modelindeki araştırmada veri toplama aracı olarak Celep tarafından geliştirilen "Örgütsel Adanmışlık Ölçeği" ve "Minnesota İş Doyumu Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma verileri 2006?2007 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kağıthane ilçesinde bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan 297 öğretmene uygulanan anketlerle elde edilmiştir. Ölçekler yoluyla elde edilen veriler, istatistiksel olarak, "aritmetik ortalama", "t-testi", "bir yönlü varyans analizi", "LSD testi" ve Pearson Korelasyon Katsayısı (r) yöntemleri ile bilgisayarda SPSS 13.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda öğretmenlerin örgütsel adanmışlık düzeylerinin okula adanma, öğretim işlerine adanma, öğretmenlik mesleğine adanma ve çalışma grubuna adanma boyutlarının tümünde "çoğu zaman", iş doyum düzeylerinin içsel doyum boyutunda "yüksek", dışsal doyum boyutunda "orta" aritmetik ortalama aralığında olduğu ortaya çıkmıştır. Yaş, görev yaptığı kademe, mesleki kıdem, bulunduğu okuldaki görev süresi ve öğrenim durumu değişkenlerine göre öğretmenlerin örgütsel adanmışlık düzeyleri arasında istatistiksel olarak .05 düzeyinde anlamlı fark bulunmuş, cinsiyet değişkenine göre anlamlı fark bulunamamıştır. Yaş, mesleki kıdem, bulunduğu okuldaki görev süresi ve öğrenim durumu değişkenlerine göre öğretmenlerin iş doyum düzeyleri arasında istatistiksel olarak .05 düzeyinde anlamlı fark bulunmuş, cinsiyet ve görev yaptığı kademe değişkenlerine göre anlamlı fark bulunamamıştır. Araştırmada ayrıca örgütsel adanmışlık boyutlarının tümü ile iş doyumu boyutları arasında istatistiksel olarak .01 düzeyinde anlamlı pozitif ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler : Örgütsel Adanmışlık, İş Doyumu, İlköğretim Okulu