dc.description.abstract |
Bu arastırmanın genel amacı özel okullarda insan kaynakları yönetimi uygulamaların incelenmesidir. Bu amaçla özel okul yöneticilerinin ve öğretmenlerinin algılarına başvurulmuştur. Arastırmanın evrenini Özel Okullar Dernegi' ne üye, İstanbul' daki okullar olusturmaktadır. Arastırmanın örneklemi için İstanbul' daki 32 ilçeden toplamda 52 okul yansız seçim yoluyla belirlenmiştir. Yönetici ve ögretmenler için örnekleme yapılmamıs, bu okullarda görev yapan tüm yöneticiler ve ögretmenler dahil edilmistir. Arastırmaya 64 yönetici ve 441 öğretmen olmak üzere toplam 505 kisi katılmıstır. Veri toplama aracı olarak Tabancalı' nın (2004) gelistirdigi insan kaynakları yönetimi anket kullanılmıştır. Anket öncelikle egitim yönetimine uyarlanarak yeniden düzenlenmis ve geçerlilik, güvenirlik çalısmaları yapıldıktan sonra 96 madde haline getirilmistir. Yönetici ve öğretmenlerden ankette yer alan 96 maddenin okullarında ne derece uygulandığına iliskin görüs belirtmeleri istenmistir. Arastırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS-11.5 paket programı kullanılmıstır. Verilerin çözümlenmesinde ise standart sapma, frekans, yüzde ve aritmetik ortalamalardan yararlanılmıştır. Görev, kıdem, okulun hizmet yılı, görevli ögretmen sayısı, okul türü ve insan kaynakları departmanı degiskenlerine göre farklılıkları tespit etmek amacıyla t-testi, varyans analizi ve LSD testi yapılmıstır. Arastırma sonucuna göre özel okullarda insan kaynakları yönetimi uygulamaları ile ilgili olarak yönetici ve ögretmenlerin olumlu görüs bildirdikleri ancak yöneticilerin öğretmenlerden daha olumlu görüse sahip oldukları ortaya çıkmıstır. |
|