YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Eğitim yöneticilerinin bilgisayar destekli eğitim hakkındaki görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Muharrem Köklü
dc.contributor.author Keklik, Yasin
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:49:18Z
dc.date.available 2018-07-17T10:49:18Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/348
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007
dc.description.abstract Bu arastırmanın genel amacı, ilkögretim okullarında görev yapan egitimyöneticilerinin bilgisayar destekli egitim hakkındaki görüslerinin belirlenmesidir.Arastırmada, ilkögretim okulu egitim yöneticilerinin, bilgisayar destekli egitim ile ilgiliolarak yapılması gerekenlere yönelik beklentileri ile bilgisayar destekli egitimin islevineyönelik olarak gelecege iliskin beklentilerinin tespit edilmesi amaçlanmıstır. Bu amaçlailkögretim okullarında görev yapan egitim yöneticilerinin görüslerine basvurulmustur.Arastırma, genel tarama modeli esas alınarak yapılmıstır. Arastırmanın evreninistanbul ili, Fatih ilçesine ait 49 resmi ilkögretim okulunun müdür, müdür basyardımcısıve müdür yardımcıları olusturmaktadır. Arastırmada evrenin tamamına ulasıldıgındantamsayım yapılmıs olup örneklem alınmamıstır. Çalısma evreni içerisinde 49 müdür 12müdür basyardımcısı, 74 müdür yardımcısı yer almaktadır.Veri toplama aracı olarak, Gürol (1990) tarafından hazırlanılan ankettenfaydalanılarak yeni bir anket gelistirilmistir. Daha sonra anketin güvenilirlik islemleriyapılmıstır. Anketin birinci bölümünde yöneticilerin kisisel bilgilerini, ikinci bölümdeyöneticilerin BDE ile ilgili olarak yapılması gerekenlere yönelik beklentilerini, üçüncübölümde ise yöneticilerin BDE'nin islevine yönelik olarak gelecege iliskinbeklentilerini tespit etmeye yönelik maddeler bulunmaktadır.Arastırmada elde edilen veriler elektronik ortama aktarılarak SPSS 11.5 istatistikpaket programında çözümlenmistir. Verilerin çözümlenmesinde ise standart sapma,frekans, yüzde ve aritmetik ortalamalardan yararlanılmıstır. Cinsiyet, kıdem, ve görevdegiskenlerine göre farklılıkları tespit etmek amacıyla T testi, varyans analizi ve Post-Hoc Tukey testi yapılmıstır.Arastırmanın sonucunda, yöneticiler, BDE ile ilgili yapılması gerekenlereyönelik olarak beklentilere ve BDE'nin islevine yönelik olarak gelecege iliskinbeklentilere katıldıklarını ifade etmislerdir.Yöneticilerin BDE ile ilgili olarak yapılması gerekenlere yönelik olarakbeklentileri arasında, kisisel degiskenlerden cinsiyet, kıdem ve göreve göre anlamlıfarklılık bulunmamıstır. BDE'nin islevine yönelik olarak gelecege iliskin genelbeklentilere erkek yöneticilerin kadın yöneticilere göre daha çok katıldıkları ortayaçıkmıstır. Bununla beraber kıdem ve göreve göre beklentileri arasında anlamlı farklılıkbulunmamıstır.
dc.subject Kuramsal bilgiler
dc.subject Bilgi araştırmaları
dc.title Eğitim yöneticilerinin bilgisayar destekli eğitim hakkındaki görüşleri
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster