Özet:
Bu arastırmanın amacı birinci kademe Türkçe ögretim programında ögrenme alanlarınayönelik olarak kullanılan grupla ögretim yöntemlerinin etkililigi hakkında ögretmengörüslerini belirlemektir. Arastırmada betimsel yöntem kullanılıp, arastırma betimselyöntemlerden genel tarama modeli ile gerçeklestirilmistir. 2005-2006 egitim-ögretimyılında yapılan çalısmada arastırmanın evrenini stanbul ili Esenler ilçesinde resmiilkögretim kurumlarında 1-5. sınıflarda görev yapan 1291 sınıf ögretmeni, arastırmanınörneklemini ise stanbul ili, Esenler ilçesinde bulunan 16 ilkögretim okulunda 1-5.sınıflarda görev yapmakta olan 330 sınıf ögretmeni olusturmaktadır. Çalısmanın amacıdogrultusunda arastırmacı tarafından anket gelistirilmis ve veriler bu yolla toplanmıstır.Verilerin analizinde frekans ve yüzde analizi kullanılmıstır. Arastırma sonucunda,ögretmen görüslerine göre grupla ögretim yöntemlerinin tamamının birinci kademeTürkçe ögretim programı içerisinde yer alan ögrenme alanlarında kullanılabilecegisonucuna varılmıstır. Diger taraftan ögretmenler belli becerileri gelistirmeye yönelikolarak bazı yöntemlerle ilgili daha fazla olumlu görüs bildirmislerdir.