Özet:
Bu arastırmanın amacı, İstanbul Teknik Üniversitesinde uygulanmakta olan İleri İngilizce derslerinde kazandırılmak istenen okuma, yazma, konusma ve dinleme becerilere iliskin ogrenci görüslerini alarak, İleri İngilizce ders programını değerlendirmektir. Araştırmanın çalısma grubunu, 2005-2006 ögretim yılı bahar döneminde 9 kredilik leringilizce ögretim programını tamamlamıs 381 ögrenci olusturmustur. Arastırmada betimsel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılmıstır. Arastırmanın veri kaynagı, ögrencilere yönelik 34 soruluk bir anket formu ile elde edilmistir. Arastırmada kullanılan anket, iki bölümden olusmaktadır. Birinci bölümde ögrencilerle ilgili demografik bilgiler, ikinci bölümde ise İleri İngilizce derslerinde gelistirilmesi tasarlanan dört becerinin degerlendirilmesine iliskin 31 madde yer almaktadır. Arastırmanın alt problemlerine yanıt bulmak amacıyla anketlerde elde edilen ögrenci görüsleri ortalama ve frekans hesapları yapılarak tablolara dönüstürülmüstür. Sınıf düzeyine göre farklılıkları belirlemek amacıyla iliskili gruplarda tek yönlü varyans analizi(ANOVA) yapılmıstır. Arastırma sonuçlarına göre, İleri İngilizce derslerinde kazandırılmak istenen okuma,yazma, konusma ve dinleme becerilere iliskin ögrenci görüslerinde alınan derslere göre anlamlı farklar bulunmustur. Ayrıca, ögrencilerin en çok zorlandıkları becerinin konusma becerisi oldugu ortaya çıkmıstır. Arastırmada ögrenci görüslerinden elde edilen bulgular, dört dil becerisini ögrencilere istenen düzeyde kazandırmak üzere programın iletisimsel ögretim programları ilkeleri doğrultusunda yeniden düzenlenmesini desteklemektedir.