Özet:
Endüstri meslek lisesi ve genel lise öğrencilerini bireysel ve sosyal değişkenler ve algılar bakımından karşılaştırmaktır.Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada 30 sorudan oluşan bir anket kullanılmıştır. Anket Genel lisede ve Meslek lisesinde okuyan 704 öğrenciye uygulanmıştır. Anket sonuçlan SPSS istatistik paket program kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmada şu sonuçlar elde edilmiştir;Genel Lise ve Meslek Lisesi öğrencilerinin sosyo - ekonomik durumları bakımından dağılımı incelendiğinde genelde eşit düzeyde olduklarını söylemek olanaklıdır.Öğrencilerin Lise öncesi eğitim durumlarına bakıldığında meslek liselerine gelen öğrencilerin diploma notlarının ortalamalarının daha düşük, disiplin cezası / uyarı almış olma oranlarının ise daha yüksek olduğu görülmektedir.Öğrencilerin okul sonrasına ilişkin beklentilerine baktığımızda ise. meslek lisesi-genel lise ayrımı olmaksızın tüm öğrencilerin çok yüksek oranda üniversiteye gitmeyi düşündüğü, meslek liseli öğrencilerin iş bulabileceğine daha fazla inandığı ancak 4 yıllık üniversiteye girebileceklerine olan inançlarının daha az olduğu görülmektedir.Yine araştırma sonucunda öğrencilerin şuan da öğrenim gördükleri okulların kendi tercihleri veya velilerinin tercihi olduğu ileri sürülebilir.Öğrencilerin sosyo-kültürel etkinliklere karşı ilgileri genelde birbirine yakın olduğu görülmektedir.Eğitimde ailelerin vermiş olduğu desteğin tüm öğrencilerde yaklaşık olarak eşit olduğu görülmektedir.