Özet:
Bu araştırmada, ilköğretim okulu birinci kademede görev yapan öğretmenlerin, öğretmenlik meslek bilgisi boyutunun hangi konularında, ne derece hizmet içi eğitime ihtiyaç duyduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul İli, Beykoz İlçesi Belediye sınırlan içinde yer alan 15 ilköğretim okulundaki 203 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmadaki öğretmenlik meslek bilgisi boyutu; ölçme değerlendirme, eğitim programı, özel öğretim yöntem ve teknikleri, genel öğretim yöntem ve teknikleri, eğitim teknolojisi, insan ilişkileri ile bireysel ve toplu etkinlikler alanlarına göre, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 35 sorudan oluşan anket ile belirlenmiştir. Öğretmenlik meslek bilgisi boyutunun içerdiği alanlar çerçevesinde en yüksek ihtiyaç ölçme ve değerlendirme alanında bulunmuş, bunu sırasıyla özel öğretim yöntem ve teknikleri, eğitim teknolojisi, insan ilişkileri, genel öğretim yöntem ve teknikleri, bireysel ve toplu etkinlikler ile eğitim programı alanları izlemiştir. Öğretmenlerin tüm alanlardaki hizmet içi eğitim ihtiyacının orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Tüm bu bulgular birlikte değerlendirildiğinde, ilköğretim okulu birinci kademede görevli sınıf öğretmenlerinin, öğretmenlik meslek bilgisi alanlarına ilişkin orta düzeyde bir hizmet içi eğitim ihtiyacına sahip oldukları sonucuna varılmıştır.