Özet:
Bu çalısmada ilkögretim 4. sınıftan itibaren bilgi teknolojileriyle karsı karsıya kalan ögrencilerin çesitli derslerde bilgisayar kullanılmasına karsı tutumları ve genel olarak bilgisayarın teknolojik bir araç olarak kullanılmasına yönelik tutumlarının ne oldugu ve cinsiyete, evde bilgisayar sahibi olma durumuna, ögretmenlerinin derslerde bilgisayar kullanma durumlarına, hangi sınıftan itibaren bilgisayar dersi görüldügüne, kaç yastan itibaren bilgisayar kullanıldıgına ve ögretmenlerin bilgisayar kullanılarak yapılması gereken performans ödevleri vermesi durumlarına göre farklılık gösterip göstermedigi incelenmistir. Arastırma 2006-2007 egitim ögretim yılının ikinci döneminde İstanbul İli Sisli ve Besiktas ilçelerindeki 11 ilkögretim okulunda, ilkögretim altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarda okuyan 749 ögrenci ile gerçeklestirilmistir. Veri toplama aracı olarak Knezek ve Miyashitatarafından gelistirilen "Küçük Yas Grubu Bilgisayar Tutum Ölçegi" (Young ChildrenComputer Inventory) Türkçeye uyarlanarak kullanılmıstır. Ölçegin Türkçeye uyarlanması asamasında dilsel esdegerlik çalısması için 69 kisilik bir çalısma grubuna ölçegin Türkçe ve İngilizce formu iki hafta arayla uygulanmıs ve ölçegin aslına uygun olarak çevrildigi onaylanmıstır. Sonraki asamada ölçegin Türkçe formu 114 kisilik bir çalısma grubuna iki kez uygulanmıs ve ölçegin geçerlilik ve güvenirlik çalısmaları yapılmıstır. Arastırmada bakılan degiskenler arasında;cinsiyet, sınıf düzeyi, evde bilgisayar sahibi olup olmama, ailede bilgisayar kullananbaska bireyler olup olmaması durumu, ögretmenlerin bilgisayar kullanarak yapılması gereken performans ödevleri verip vermemesi durumu ve ögretmenlerin derslerde bilgisayar kullanıp kullanmama durumu gibi degiskenler bulunmaktadır. Arastırma sonucunda bilgisayar tutumlarının; cinsiyete, evde bilgisayar sahibi olma durumuna ve ögretmenlerinin derslerde bilgisayar kullanma durumlarına göre farklılık göstermediği, bunun yanında hangi sınıftan itibaren bilgisayar dersi görüldügü, kaçyastan itibaren bilgisayar kullanıldıgı ve ögretmenlerin bilgisayar kullanılarak yapılması gereken performans ödevleri vermesi durumlarına göre farklılık yarattıgı görülmüştür.