YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Okul kültürünün oluşturulması ve çevreye tanıtılmasında okul müdürlerinden beklenen ve onlarda gözlenen davranışlar(Bayrampaşa ilçesi örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Erkan Tabancalı
dc.contributor.author Simitçioğlu, Yeliz
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:49:38Z
dc.date.available 2018-07-17T10:49:38Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/388
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009
dc.description.abstract Bu araştırma, İstanbul ili Bayrampaşa ilçesinde bulunan resmi ilköğretim okulu öğretmenlerinin okul kültürünün oluşturulması ve çevreye tanıtılmasında okul müdürlerinden bekledikleri ve onlarda gözledikleri davranışların derecelerinin neler olduğunu belirlemeyi, beklenen ve gözlenen davranışların öğretmenin mesleki kıdemi, okuldaki kıdemi, okuldaki öğrenci sayısı ve okulun yaşı değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını saptamayı amaçlamaktadır.Anket-survey modeline göre yapılan araştırmanın çalışma evrenini 2008?2009 eğitim öğretim yılında Bayrampaşa ilçesindeki 25 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 1081 öğretmen oluşturmaktadır. 1081 öğretmen arasından random örnekleme yöntemi ile 285 öğretmen örneklem olarak alınmıştır.Örneklemi oluşturan bireylere Yrd. Doç. Dr. Asım Özdemir tarafından geliştirilen ?Okul Kültürünü Oluşturma ve Tanıtma? ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak frekans, aritmetik ortalama, t-testi, tek yönlü ANOVA ve Tukey HSD testi yöntemleri ile SPSS 11.5 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, ölçek toplam puanında, kültürü oluşturma ve tanıtma boyutunda beklenen ve gözlenen davranışlar arasında anlamlı bir fark vardır. Beklenen davranışlar gözlenen davranışlardan anlamlı derecede yüksek düzeydedir.Öğretmenin mesleki kıdemi değişkeni açısından elde edilen bulgulara göre, kültürü oluşturma ve tanıtma boyutunda mesleki kıdem grupları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir; beklenen ve gözlenen davranışlar arasında anlamlı bir fark vardır.Öğretmenin okuldaki kıdemi değişkeni açısından elde edilen bulgulara göre, kültürü oluşturma ve tanıtma boyutunda kıdem grupları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir, beklenen ve gözlenen davranışlar arasında anlamlı bir fark vardır.Okuldaki öğrenci sayısı değişkeni açısından elde edilen bulgulara göre, kültürü oluşturma ve tanıtma boyutunda öğrenci sayısı grupları arasında ve beklenen ve gözlenen davranışlar arasında anlamlı bir fark vardır.Okulun yaşı değişkeni açısından elde edilen bulgulara göre, ölçek toplam puanında ve kültürü tanıtma boyutunda okul yaşı grupları arasında ve beklenen ve gözlenen davranışlar arasında anlamlı bir fark vardır. Okul kültürünü oluşturma boyutunda okul yaşı grupları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir; beklenen ve gözlenen davranışlar arasında anlamlı bir fark vardır.Anahtar Kelimeler: Okul kültürü, eğitim yönetimi, eğitim, yönetim, okul müdürü.
dc.subject Okul kültürü
dc.subject Yönetim
dc.subject Okul müdürü
dc.title Okul kültürünün oluşturulması ve çevreye tanıtılmasında okul müdürlerinden beklenen ve onlarda gözlenen davranışlar(Bayrampaşa ilçesi örneği)
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster